Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

Kalite Geliştirme Ölçütleri Ve Mesleki Eğitim

Yıl 2001, , 89 - 92, 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000044

Öz

Toplam Kalite Yönetimi (TQM), Kalite Kontrolü (QC), ve
Uluslararası Standardizasyon Örgütü (ISO) 9000 gibi kalite yönetimi sistemleri
ürün ve hizmetlerin sürekli gelişimi, • müşteri doyumu ve katılımcı yönetim
üzerinde odaklanmışlardır. Kalite yönetimi sistemleri ve onların ticaret,
sanayi ve (yakın zamanlarda) eğitimdeki uygulamaları üzerine çokça yazılmış
olmasına karşın bu sistemler ve eğitsel değerlendirme arasında çok az bağlantı
kurulmuştur. Bu çalışma ticaret ve sanayide kalite geliştirmeyi tanımlayan en
çok prestije sahip üç ödülü ortaya  
koymakta ve ticaret ve sanayi İçin kullanılan kalite
değerIendirme ölçütlerinin nasıl mesleki eğitimin değerlendirilmesi ile il
işkilendirilebileceğini tanımlamaktadır.

Kaynakça

  • Bailey, T., and Merritt, D. Making Sense of Industry-Based Skill Standards. Berkeley, CA: National Center for Research in Vocational Education, 1995. (ED389897)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Çeviri
Yazarlar

Hasan Hüseyin Aksoy

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001

Kaynak Göster

APA Aksoy, H. H. (2001). Kalite Geliştirme Ölçütleri Ve Mesleki Eğitim. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34(1), 89-92. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000044
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.