Paul Lapie, 1915 yılında, "Fransız Bilimi" (La
Science Française) isimli yapıtında bunu açıkça onaylar: "Eğitim biliminin
ana çizgileri belirlenmiştir. Eğitim bilimi pozitif bilimlerden ödünç aldığı
yöntemleri kullanır. Pedagojik teoriler, bugüne değin ya metafizik
hipotezlerden, ya edebi metinlerden ya da politik planlardan türetiliyorlardı.
Bu teoriler, günümüzde, psikoloji ve sosyoloji yasalarının doğal sonuçları
olarak ortaya çıkmaktadırlar.”
Çözümlememizin bu düzeyinde, kavramın evrimini daha iyi anlamak
için üç temel öğeyi ele alacağız: Bilim kavramı henüz tekildir; eğitimsel
olguları bilimsel bir biçimde incelemenin olanaklı olduğu düşüncesi kabul
edilmeye başlanmıştır; bu yeni bilimin psikoloji ve sosyolojiyle ayrıcalıklı
ilişkileri vardır.
eğitim bilimleri epistemolojik temeller metodolojik temeller
Birincil Dil | Fransızca |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Çeviri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.