Bu
araştırmada, Ankara Universitesi, Eğitim Bilimleri fakültesinde verilen
öğretmenlik meslek bilgisi sertifika programına devam eden ve ölçme ve
değerlendirme dersi almış öğrencilerin, kendi fakültelerinde aldıkları
derslerdeki başarılarının değerlendirilmesinde karşılaştıkları sorunlara
ilişkin görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma grubunu, Ankara Universitesinin
fen ve dil-tarih ve coğrafya fakültelerinde okuyan 155 öğrenci oluşturmaktadır.
Öğrenci görüşleri, Likert tipi toplamlı derecelemeli bir bilgi toplama formu
aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler üzerinden her madde için merkezi
eğilim ölçüleri hesaplanarak, sorunların sıklığı bakımından, fen ve sosyal
bilimlerde okuyan öğrenciler arasında anlamlı bir fark olup olmadığı bağımsız ve
eşit olmayan örneklem grupları için t testi ile incelenmiştir. Bulgulara göre,
öğrencilerin, başarılarının ölçülmesi boyutundaki sorunlar, "orta
sıklıkla” ve /veya "çok sıklıkla " karşılaşılan sorunlar
durumundadır. Değerlendirme boyutuna işaret eden sorunlar, "orta sıklıkla”
ve/veya "çok sıklıkla” karşılaşılan sorunlar durumundadır. Sosyal
bilimlerle ve fön bilimleri ile ilgili bölümler, ölçme ve değerlendirme
boyutlarında yaşanan sorunların sıklık dereceleri bakımından
karşılaştırıldığında, bu sorunların Sosyal bilim bölümlerinde biraz daha
sıklıkla yaşandığı bulunmuştur. Bu araştırmanın bulguları, öğretim
elemanlarının öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme konusunda ki bilgi ve
becerilere yeterince sahip olmadıklarını, öğrencinin bakış açısından ortaya
koymuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1998 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1998 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.