Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HALK EĞİTİMİNDE PROJE GELİŞTİRMENİN TEMEL İLKELERİ VE KATILIMCI BİR TOPLUM EĞİTİMİ PROJESİ GELİŞTİRME ÇERÇEVESİ

Yıl 1994, , 469 - 498, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000363

Öz

“Proje” sözcüğü, gündelik yaşam dilinde bile giderek çok sık kullanılır oldu. İnsanların sık sık şu ya da bu projelerinden söz ettiklerine tanık oluyoruz; ancak bu konuşmalarda ifade edilen ‘proje’lerin, yalnızca hayal edilen ya da arzu edilen bir durum mu, yoksa bu hayal yönünde uygulanabilirliği olan bir plan mı olduğu konusunda karar vermekte güçlük çekebiliyoruz. Bu makalede; öncelikle ‘proje’ kavramına ilişkin bir açıklamadan yola çıkılmakta ve asıl olarak, bir projenin gerçekte ne olduğu ve özellikleri tanımlanırken, halk eğitimi ve toplum kalkınmasında projeli çalışmanm gereği ve ilkeleri vurgulanmaktadır. Halk Eğitimi Bölümü’nün lisans programında yer alan ‘Halk Eğitiminde Proje Geliştirme’ dersinde işlenen konuların bir özeti olarak sunulan bu çalışma, kısaca, uygulanabilirliği olan katılımcı bir proje geliştirme becerisinin gerektirdiği temel ilkesel ve yöntemsel bilgileri içermektedir. Bu bağlamda, özellikle toplum eğitimi alanında çalışan araştırmacı ve uygulayıcılar ile paylaşılacak ve daha da geliştirilebilecek bir başvuru çerçevesi oluşturulmaya çalışılmış ve konuya ilişkin bir model ya da anahtar önerilmiştir.

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serap Ayhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994

Kaynak Göster

APA Ayhan, S. (2019). HALK EĞİTİMİNDE PROJE GELİŞTİRMENİN TEMEL İLKELERİ VE KATILIMCI BİR TOPLUM EĞİTİMİ PROJESİ GELİŞTİRME ÇERÇEVESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 469-498. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000363
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.