Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAOKUL III. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ OLGUNLUK DÜZEYLERİNİN, FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 1994, , 989 - 997, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000369

Öz

Endüstrileşme ile birlikte toplumlarda icra edilen meslek çeşitlerinin artması ve bireylere seçme özgürlüğü tanınması, meslek seçimini üzerinde önemle durulması gereken bir sorun haline getirmiştir. Meslek seçimi sorununa gelişimsel açıdan yaklaşan psikologlar mesleki davranışları, çok küçük yaşlardan itibaren başlayıp, bireyin çalışma hayatından tamamen ayrılmasına kadar süren bir süreç olarak görmektedirler. Beilin, (1955) gelişim psikolojisinde saptanmış prensiplerin mesleki davranışların gelişiminde de esas alınabileceğini ileri sürmüştür. Yani meslek karan, tıpkı bireyin fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişimi gibi, çeşitli yaş dönemlerine özgü tipik özellikler gösteren bir gelişim örüntüsü izlemektedir.

Kaynakça

  • Crites, J.O. 1971. The Maturity of Vocational Attitudes in Adolesence. New York. Me Graw-Hill Co.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gül Akbalık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994

Kaynak Göster

APA Akbalık, G. (2019). ORTAOKUL III. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ OLGUNLUK DÜZEYLERİNİN, FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 989-997. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000369
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.