Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM ÖRGÜTLERİNE YENİ BAKIŞ AÇILARI: KURAM-ARAŞTIRMA İLİŞKİSİ

Yıl 1992, , 27 - 45, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000623

Öz

Son yıllarda yapılan empirik araştırmalar, eğitim örgütleri olan okullara yeni bakış açıları doğurmuştur. Bu bakış açıları, farklı yönlerden yaklaşarak okulların daha iyi anlaşılmasına yardımcı olmaktadır (Lotto, 1981). Toplum ve davranış bilimlerinde olay ya da olgulara çeşitli açılardan bakılabilir. Örneğin bir aile planlaması olgusuna toplumsal, ahlaki, ekonomik ve politik boyutlardan yaklaşılabilir. Toplumsal davranış örüntülerinden biri olan okullara da farklı bakış açıları yö-neltilebilir. Örneğin bugüne kadar geliştirilen yönetim kuramları, okullara farklı yaklaşımları temsil ederler. Çoklu bakış, okulların çok yönlü incelenmesine, onların farklı yönlerinin daha iyi ortaya konmasına neden olabilir. Oysa tekli bakış açıları eksik, belki de yanhş bilgi sağlayacaktır. Bu durum toplumsal olayları tek nedenle açıklamaya benzetilebilir. Oysa çağdaş bilimsel yaklaşım özellikle toplumsal olayların çoklu neden-sonuç içinde açıklanmasının daha sağlıklı olacağını ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Bursalıoğlu, Ziya. Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ğenişleriljniş Yedinci Basla. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınlar! No. 154, 1987.
  • McMillan, James and Sally Schumacher. Research In Education: A Conceptual Introduction. Boston and Toronto: Little, Brown and Company, 1984.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Balcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992

Kaynak Göster

APA Balcı, A. (2019). EĞİTİM ÖRGÜTLERİNE YENİ BAKIŞ AÇILARI: KURAM-ARAŞTIRMA İLİŞKİSİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(1), 27-45. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000623
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.