Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İtalyan Eğitim Sistemi

Yıl 1992, , 199 - 210, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000629

Öz

Özellikle Italyan ilkokullarının tarihinin, İtalya millî tarihini yansıttığı söylenebilir. İtalya eyaletlerinin birleşmesi ile 1860’da kurulan İtalya Krallığı, okul sisteminin sorumluluğunu üzerine almıştır. 1860-1911 yılları arasında ilkokullar belediyeler ya da yerel kuruluşlar tarafından yürütülmüştür. Küçük şehir, kasaba ve köylerdeki eğitim, yardım kuramlarının insiyatifine bırakılmıştı. Buralarda eğitim çok sınırlı kaynaklarla, önemli derecede güçlükler içersinde yürütülüyordu. Yüzyılın sonuna kadar öğretmenlerin hukuki statüleri iyi değildi ve ücretleri de oldukça azdı. İlkokul öğretmenlerinin çoğu bir lisansa bile sahip değillerdi (Laeng, s. İ).

Kaynakça

  • Education Committee, “Review of Educational Policy in Italy”, Examiners’ Report and Questions, Organization For Economic Co-Operation and Development, Paris, 1983.
  • International Bureau of Education, International Yearbook of Education, c. 12, UNESCO 1980.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Yalçınkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992

Kaynak Göster

APA Yalçınkaya, M. (2019). İtalyan Eğitim Sistemi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(1), 199-210. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000629
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.