Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRENCİLERİN ALGILARINA GÖRE MESLEKİ DAVRANIŞLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 1991, , 405 - 409, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000701

Öz

Bir eğitim sisteminin en önemli unsuru öğretmenlerdir. Sistemin başarısı, bu sistemi işletecek öğretmenlerin nitelikleri ile bağlantılıdır. Hiç bir eğitim modeli, modelin işlerliğini sağlayacak personelin niteliğinin üzerinde hizmet üretemez. “Bir ülkede yeni nesillerin yaratıcısı, verimli, yapıcı birer meslek sahibi, ülkesine karşı sorumluluklarının bilincine varmış vatandaşlar olarak yetiştirilmesinden sorumlu olan kişiler öğretmenlerdir” (Özyürek 1981, s. 13). Öğretmenin bu sorumluluğu yerine getirebilmesi, alan bilgisi, meslek bilgisi ve genel kültür içeren iyi ■bir öğretmen eğitimi programından mezun olup mesleğini sürdürürken de bilimde, teknolojide, kültürel ve sosyal yaşamda oluşan değişmelere uyum sağlayabilmesi ile mümkündür. Öğretmen unsuru ihmal edilen bir eğitim sisteminden olumlu sonuçlar beklemekten söz edilemez.

Kaynakça

  • Gözütok, F. Dilek. Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öğretmenlik Formasyonu Açısından Eğitim İhtiyaçlarının Saptanması . Yayınlanmamış. Araştırma. Ankara: 1990.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

F. Dilek Gözütok Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991

Kaynak Göster

APA Gözütok, F. D. (2019). ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRENCİLERİN ALGILARINA GÖRE MESLEKİ DAVRANIŞLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 405-409. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000701
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.