Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENME-ÖĞRETME DURUMUNUN TEMEL BİR ÖĞESİ OLARAK ÖĞRETİM ARAÇLARI ÜZERİNE BİR ÖĞRETİM ÜNİTESİ

Yıl 1990, , 507 - 521, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000789

Öz

Öğretim araçları eğitim ortamının önemli bir öğesidir. Öğrenmenin oluşumunda birçok duyu organının işe koşulması gerekmektedir. Öğretim araçları bu gereksinimi karşılamada yardımcı ortamlardır. Öğretme durumunda çoğunlukla bazı kavramları sadece sözcüklerle açıklamak olanaksızdır. Bu durumlarda bir çeşit görsel yardımcıya gereksinim duyulmaktadır. Ayrıca, öğretim araçları, ilginin devamı, zenginlik ve çeşitlilik konusunda öğrenme sürecine yardımcı olmaktadırlar, Süreçlere getirdikleri bu katkılara karşın öğretim araçları, öğretmene bir seçenek değildir. Aksine öğretmenin görevini yapmasında ona yardımcıdır. Bu nedenle öğretim araçları işlevleri yönünden dersin bütünlüğü içinde uygun olan yerini ,almalıdır.Öğretmen ve süreçlerle olan bu organik ilişkileri nedeniyle öğretim araçları konusuna bu programda yer verilmiş ye bu ünite hazırlanmış bulunmaktadır.

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cevat Alkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1990

Kaynak Göster

APA Alkan, C. (2019). ÖĞRENME-ÖĞRETME DURUMUNUN TEMEL BİR ÖĞESİ OLARAK ÖĞRETİM ARAÇLARI ÜZERİNE BİR ÖĞRETİM ÜNİTESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 507-521. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000789
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.