Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ OKUR YAZARLARA YÖNELİK MATERYALLER

Yıl 1990, , 371 - 380, 19.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000848

Öz

Dünyanın çeşitli bölgelerinde çoğu genç, birkaç yıl süren ilköğretimden sonra, günlük yaşamında okuma-yazmaya çok az yer vermektedir. Giderek okuma-yazmayı bıraktıklarından kısa bir süre sonra bu insanlar tekrar okumaz-yazmaz olmaktadırlar. Diğer taraftan, hiç okula gitmemiş genç ve yetişkinlere yönelik düzenlenen okuma-yazma kampanyalarında ise kursları bitirenler genellikle basit düzeydeki metinleri okuyup yazabilmektedirler. Daha güç metinleri okuyabilecek ve yazabilecek düzeye tam olarak gelememektedirler. İlköğretim görmüş ama çoğunu unutmuş, okuma-yazma kursuna katdımş ancak tam olarak öğrenememiş bu kişilere bir de kendi kendine veya çevresindekilerin yardımı ile okuma-yazma öğrenenler eklendiğinde, yeni okur-yazarlar grubu belirlenmiş olur.

Kaynakça

  • Güneş, Firdevs. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Okumaz-Yazmaz Yetişkinler Araştırması, Â.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara:'1990
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meral Tekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1990

Kaynak Göster

APA Tekin, M. (2019). YENİ OKUR YAZARLARA YÖNELİK MATERYALLER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(1), 371-380. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000848
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.