Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TELEVİZYON REKLAMLARI ve ÇOCUKLAR

Yıl 1989, , 785 - 800, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001420

Öz

Çocuğun, toplumsallaşmasında ebeveynler en büyük etkiye sahiptirler. Onların ardından kardeşler, akran ve arkadaş grupları, öğretmenler ve radyo, televizyon, kitap, gazete ve sinema gibi kitle iletişim araçları gelmektedir. Kitle iletişim araçları özellikle de televizyon çocuğun davranışlarım, tutumlarını, standart ve değerlerini olumlu ve olumsuz yönde etkileyerek onun toplumsallaşmasına katkıda bulunurlar. Çocuğun TV. ile ilk tanışması yaklaşık iki yaş civarında olmaktadır. Üç yaşındaki bir çocuğun günde yaklaşık 45 dakika TV. izlediği, beş yaşında bu sürenin günde 2 saate kadar yükseldiği, 11-13 yaşlarında günde 3 saat gibi keskin bir artış gösterdiği, ergenlik döneminde ise günde 2-2.5 saate düştüğü yapılan araştırmalarla saptanmıştır. İlk gazetesini okumadan önce çocukların 9 /10’u, basılı materyal dünyasından tek kelime duymadan 8/10’u, sinemayla tanışmadan 2 /3’ü çoktan TV. izleyicisi olmaktadırlar. O nedenle TV. çocuğun sosyalleşmesinde önemli bir araçtır (Pool ve Schramm, 1973; Schramm, 1968).

Kaynakça

  • Schramm, W., Lyle, J., ve Parker, E.B. Television in the Lives of Our Children. Stanford University Press, 1968.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sema Kaner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1989
Yayımlandığı Sayı Yıl 1989

Kaynak Göster

APA Kaner, S. (1989). TELEVİZYON REKLAMLARI ve ÇOCUKLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(2), 785-800. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001420
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.