Londra Üniversitesi mukayeseli eğitim profesörü King, geri kalmış ülkelerin, kalkınmış olanları en az elli yıl geriden izlediklerini söylemektedir. Bu ifadeyi kendi milli eğitimimize oluklaştırdığımızda, birincisi hızla değiştiğimiz için ve keza güncel teknoloji üretiminin transfer olanaklarını sürekli tartıştığımız için, pek yerinde bulmayabiliriz. Ancak, bir kısım milli eğitim karar ve uygulamalarında, başkalarını değilsede, kendimizi (50-70 yıl geriden izlediğimizi dile getirirksek durumu fazla abartmış sayılmayız. Kafa ve kalbin, uygar, modern, mutlu ve rahat yaşayan insanların Türkiyesi için çalıştığı ilk yılların milli eğitiminde alınan çoğu kararların ve uygulamaların, bu gün yön ve öz değiştirdiğini somut örneklerle ortaya koymak mümkündür. Kuşkusuz, sosyo-kültü-rel dinamizm nedeniyle kendimizi tekrarlamamız hata olur; şu varki, dinamizm, dağdma ve keyfiliğe değil, fakat, ideal olarak, gelişmeye yönlendirilmelidir. Türkiyenin geleceğini doğrudan etkileyen insan eğitiminde, yakın geçmişte alman yoldan geriye gidilirse, bunun, yakın gelecekte yaratacağı sorunların giderilmesi güçleşir ve bu ara, eğitime ya-pdan yatırımlar telef olur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1989 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.