Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EMPATİNİN YENİ BİR MODELE DAYANILARAK ÖLÇÜLMESİ VE PSİKODRAMA İLE GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 1988, , 155 - 190, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000999

Öz

Empati ile ilgili literatürden söz ederken, konuya belli bir empati tanımı vererek girmenin hem zor, hem de bir ölçüde hatalı olacağı, lca-kanısmdayız. Çünkü, hem empati kelimesine verilen anmanı zaman içinde sıkça değişmiştir, hem de günümüzde araştırmacdar “empati” denildiğinde birbirinden farklı şeyler anlamaktadırlar. Hickson (1985) literatürde empatinin yeterince iyi tanımlanmadığını, Iannotti (1975) ise farklı araştırmacıların yaptıkları empati ile ilgili operasyonel tanımlar arasında tutarlılık ■ bulunmaldığını belirtmektedir. Gerçekten de bugün empatiyi, “empati karşısındakinin duygularını anlamaktır” diye tanımlayanların yanı sıra “karşısındakinin duygu ve düşüncelerini anlamaktır” diye tanımlayanlar da vardır, “empati karşısındakinin hissettiklerini hissetmektir” diyenler de bulunmaktadır. Bu tanımlar görünürde birbirlerine benziyorlarsa da, aslında aralarında birtakım temel farklılıklar vardır. En azından, “empati onun anlamaktır” dediğimizde, empatinin bilişsel (cognitive) yönünü, “empati onun gibi hissetmektir” dediğimizde ise duygusal (affective) yönünü vurguluyoruz demektir. Bu şekilde empatinin bilişsel ve duygusal yönlerini vurgulayan tanımlara literatürde sıkça Taşlanmaktadır (Shantz, 1975).

Kaynakça

  • Rest« J., Turiel, E. and Kohlberg, L. (1969). Level of moral development as a determinant ,of preference and comprehension of moral judgments made by other. Journal of Personality, 37, 225-252.'
  • Rogers, C.R. (1962). The interpersonal relationship: The core of gidanee. Harward Educational Review, 32, 416-429.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Üstün Dökmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1988

Kaynak Göster

APA Dökmen, Ü. (2019). EMPATİNİN YENİ BİR MODELE DAYANILARAK ÖLÇÜLMESİ VE PSİKODRAMA İLE GELİŞTİRİLMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 155-190. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000999

Cited By

















































TENİS HAKEMLERİNİN EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ VE KARAR VERME STİLLERİNİN İNCELENMESİ
Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
Esin KIRATLI
https://doi.org/10.33689/spormetre.771834



Üniversite Öğrencilerinde Kadına Yönelik Şiddetle İlgili Etmenlerin İncelenmesi
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
Pınar TEKTAŞ
https://doi.org/10.22466/acusbd.695562






Hemşirelik Öğrencilerinin Empatik Eğilimleri ve Bireyselleştirilmiş Bakım Algıları
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi
Aslı ER KORUCU
https://doi.org/10.46483/deuhfed.984305






Öğrenci Ebelerde Empatik Eğilim ve Özgeciliğin İncelenmesi
Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Şükran ERTEKİN PINAR
https://doi.org/10.33631/duzcesbed.553332



















Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.