Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İDEALİZM VE EĞİTİM

Yıl 1988, , 343 - 365, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001006

Öz

‘idealizm’ teriminin felsefi anlamı daha çok ‘idea’ kelimesinin anlamıyla belirlenmiştir.* 1 Kısaca idealizm; gerçekliğin, özdekşel nesneler ve güçlerden çok fikirlerden, idealardan ya da benlerden meydana geldiğini iddia etmektedir. Bir felsefe olarak idealizm, bilgiyi bir yandan akıl ve öte yandan ‘nesneler’ gibi iki ayrı bütün arasındaki ilineksel ilişkinin sonucu olarak kabul eden sağduyu ikiciliğine karşıdır. ‘Bağımsız nesneler’ Ve ‘akıl’ ikiciliğini, belirleyen ve belirlenen ilişkisi altında bunları birleştirerek ortadan kaldırmaktadır.

Kaynakça

  • Brown, L.M., General Philosophy in Education, McGraw-Hill Book Company, 1966.
  • Brubaclier, Johu S.À., History of the Problejns of Education, McGraw-Hill Book Company, Inc., New York 1947.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sabri Büyükdüvenci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1988

Kaynak Göster

APA Büyükdüvenci, S. (2019). İDEALİZM VE EĞİTİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 343-365. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001006
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.