BibTex RIS Kaynak Göster

Comparison of Children Who Start Schooling at the Age of Five and Six on Social Development, Emotional and Behavioral Problems and Academic Self-Esteem

Yıl 2015, Cilt: 48 Sayı: 2, 185 - 202, 01.10.2015
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001370

Öz

The aim of the present study is to compare social development, emotional-behavioural problems and academic selfesteem of children who attain primary school at the age of five and six. A total of 618 children (girls=321, boys=297) who live in Ankara participated in the study. Data for the present descriptive study were collected at the beginning and end of academic terms. The Revised Conners’ Parent Rating Scale-Long Form, The Revised Conners’ Teacher Rating Scale-Long Form, Ages and Stages Questionnaires: Social-Emotional, Preschool Social Behaviour Scale-Teacher Form and Academic Self-Esteem Scale were utilized. Pre-post test findings demonstrated that five year olds experienced higher level of emotional-behavioural and social problems and exhibited lower level of academic self-esteem compared to their six year old peers. Findings are discussed in relation to educational implications and possible solutions

İlkokula beş ve altı yaşında başlayan çocukların sosyal gelişim, duygusal ve davranışsal sorunlar ile akademik benlik saygısı açısından karşılaştırılması

Yıl 2015, Cilt: 48 Sayı: 2, 185 - 202, 01.10.2015
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001370

Öz

Bu araştırmanın amacı ilkokula beş ve altı yaşlarında başlayan çocukları duygusal-davranışsal ve sosyal sorunlar ile akademik benlik saygıları açısından karşılaştırmaktır. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmaya Ankara il sınırları içerisindeki
ilkokulların birinci sınıflarına başlayan toplam 618 öğrenci (kız=321;
erkek=297) katılmıştır. Veriler akademik dönemin başında ve sonunda
toplanmıştır. Araştırmada, Conners Ana-Baba Dereceleme ÖlçeğiYenilenmiş
Uzun, Erken Gelişim Evreleri Sosyal Duygusal Gelişim
Ölçeği, Conners Öğretmen Ölçeği-Uzun Formu, Okul Öncesi Sosyal
Davranış Ölçeği-Öğretmen Formu ve Akademik Benlik Saygısı
Ölçeği’nden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçları, beş yaşındaki
çocukların altı yaşındaki çocuklardan daha yüksek düzeyde duygusal
davranışsal ve sosyal sorunlar yaşadıklarını ve akademik benlik
saygılarının daha düşük olduğunu göstermiştir. Araştırma
bulguları alanyazın ışığında eğitsel doğurguları ve çözüm önerileri
bağlamında tartışılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA94KY36JY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emine Gül Kapçı Bu kişi benim

Müge Artar Bu kişi benim

Volkan Avşar Bu kişi benim

Elif Gülçin Çelik Bu kişi benim

Esma Daşcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 48 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gül Kapçı, E., Artar, M., Avşar, V., Çelik, E. G., vd. (2015). Comparison of Children Who Start Schooling at the Age of Five and Six on Social Development, Emotional and Behavioral Problems and Academic Self-Esteem. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 48(2), 185-202. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001370
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.