BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen adaylarının BİT entegrasyonuna hazır olmalarını sağlamada bir ağsal öğrenme sürecinin tasarlanması

Yıl 2015, Cilt: 48 Sayı: 1, 19 - 48, 01.05.2015
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001351

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarına yönelik olarak düzenlenen BİT’in öğrenme ve öğretme sürecine entegrasyonu eğitimi için bir ağsal öğrenme süreci tasarlamak ve bu tasarımın öğretmen adaylarının entegrasyon ile ilgili bilgi yapılandırma süreçlerine ve
yapılandırdıkları bilginin kalitesine katkısını incelemektir. Araştırma grubunu 60 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ağsal öğrenme sürecinin tasarımında üç öğe ele alınmıştır: görevlerin tasarımı, ortamın tasarımı ve örgütsel tasarım. Sürecin başında ve sonunda öğretmen adayları tarafından yapılan tartışmalar aracılığıyla toplanan veriler içerik
analizi yoluyla incelenmiştir. Analiz sonucunda, BİT entegrasyonunu
temele alan bir ağsal öğrenme sürecinin, öğretmen adaylarının BİT’in
öğrenme ve öğretme sürecine entegrasyonuna ilişkin bilgi
yapılandırma süreçleri ile bilgi yapılandırma kalitelerini desteklediği
ve olumlu katkı sağladığı belirlenmiştir.

Designing a Networked Learning Process About ICT Integration for Preservice Teachers

Yıl 2015, Cilt: 48 Sayı: 1, 19 - 48, 01.05.2015
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001351

Öz

The purpose of this study is to design a networked learning process for ICT integration training and to explore the contribution of the design on preservice teachers’ knowledge construction qualities. The study group was formed by 60 preservice teachers. Three items were discussed in the design; design of tasks, design of environment, and organizational design. The data was obtained from the activities carried out in the networked learning environment. Preservice teachers’ knowledge construction process was examined by content analysis. Consequently, it was found that a networked learning process, which based on ICT integration and carried out in a networked learning environment, supports and contributes positively preservice teachers’ knowledge construction process and qualities related to integration of ICT

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA45VG83PY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Filiz Kuşkaya Mumcu Bu kişi benim

Yasemin Koçak Usluel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 48 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kuşkaya Mumcu, F., & Koçak Usluel, Y. (2015). Designing a Networked Learning Process About ICT Integration for Preservice Teachers. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 48(1), 19-48. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001351

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License