Yıl 2015, Cilt 48 , Sayı 1, Sayfalar 19 - 48 2015-05-01

Designing a Networked Learning Process About ICT Integration for Preservice Teachers
Öğretmen adaylarının BİT entegrasyonuna hazır olmalarını sağlamada bir ağsal öğrenme sürecinin tasarlanması

Filiz KUŞKAYA MUMCU [1] , Yasemin KOÇAK USLUEL [2]


The purpose of this study is to design a networked learning process for ICT integration training and to explore the contribution of the design on preservice teachers’ knowledge construction qualities. The study group was formed by 60 preservice teachers. Three items were discussed in the design; design of tasks, design of environment, and organizational design. The data was obtained from the activities carried out in the networked learning environment. Preservice teachers’ knowledge construction process was examined by content analysis. Consequently, it was found that a networked learning process, which based on ICT integration and carried out in a networked learning environment, supports and contributes positively preservice teachers’ knowledge construction process and qualities related to integration of ICT
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarına yönelik olarak düzenlenen BİT’in öğrenme ve öğretme sürecine entegrasyonu eğitimi için bir ağsal öğrenme süreci tasarlamak ve bu tasarımın öğretmen adaylarının entegrasyon ile ilgili bilgi yapılandırma süreçlerine ve yapılandırdıkları bilginin kalitesine katkısını incelemektir. Araştırma grubunu 60 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ağsal öğrenme sürecinin tasarımında üç öğe ele alınmıştır: görevlerin tasarımı, ortamın tasarımı ve örgütsel tasarım. Sürecin başında ve sonunda öğretmen adayları tarafından yapılan tartışmalar aracılığıyla toplanan veriler içerik analizi yoluyla incelenmiştir. Analiz sonucunda, BİT entegrasyonunu temele alan bir ağsal öğrenme sürecinin, öğretmen adaylarının BİT’in öğrenme ve öğretme sürecine entegrasyonuna ilişkin bilgi yapılandırma süreçleri ile bilgi yapılandırma kalitelerini desteklediği ve olumlu katkı sağladığı belirlenmiştir.
Diğer ID JA45VG83PY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yazar: Filiz KUŞKAYA MUMCU
Kurum: Dr., Türkiye Büyük Millet Meclisi, İnsan Kaynakları Başkanlığı, Ankara, Türkiye.

Yazar: Yasemin KOÇAK USLUEL
Kurum: Prof. Dr., HacettepeÜniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Ankara, Türkiye.

Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 1 Mayıs 2015

Bibtex @ { auebfd444951, journal = {Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES)}, issn = {1301-3718}, eissn = {2458-8342}, address = {auebfd@gmail.com}, publisher = {Ankara Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {48}, pages = {19 - 48}, doi = {10.1501/Egifak\_0000001351}, title = {Designing a Networked Learning Process About ICT Integration for Preservice Teachers}, key = {cite}, author = {KUŞKAYA MUMCU, Filiz and KOÇAK USLUEL, Yasemin} }
APA KUŞKAYA MUMCU, F , KOÇAK USLUEL, Y . (2015). Designing a Networked Learning Process About ICT Integration for Preservice Teachers. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 48 (1) , 19-48 . DOI: 10.1501/Egifak_0000001351
MLA KUŞKAYA MUMCU, F , KOÇAK USLUEL, Y . "Designing a Networked Learning Process About ICT Integration for Preservice Teachers". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 48 (2015 ): 19-48 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/auebfd/issue/38376/444951>
Chicago KUŞKAYA MUMCU, F , KOÇAK USLUEL, Y . "Designing a Networked Learning Process About ICT Integration for Preservice Teachers". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 48 (2015 ): 19-48
RIS TY - JOUR T1 - Designing a Networked Learning Process About ICT Integration for Preservice Teachers AU - Filiz KUŞKAYA MUMCU , Yasemin KOÇAK USLUEL Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - doi: 10.1501/Egifak_0000001351 DO - 10.1501/Egifak_0000001351 T2 - Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) JF - Journal JO - JOR SP - 19 EP - 48 VL - 48 IS - 1 SN - 1301-3718-2458-8342 M3 - doi: 10.1501/Egifak_0000001351 UR - https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001351 Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi Designing a Networked Learning Process About ICT Integration for Preservice Teachers %A Filiz KUŞKAYA MUMCU , Yasemin KOÇAK USLUEL %T Designing a Networked Learning Process About ICT Integration for Preservice Teachers %D 2015 %J Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) %P 1301-3718-2458-8342 %V 48 %N 1 %R doi: 10.1501/Egifak_0000001351 %U 10.1501/Egifak_0000001351
ISNAD KUŞKAYA MUMCU, Filiz , KOÇAK USLUEL, Yasemin . "Designing a Networked Learning Process About ICT Integration for Preservice Teachers". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 48 / 1 (Mayıs 2015): 19-48 . https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001351
AMA KUŞKAYA MUMCU F , KOÇAK USLUEL Y . Designing a Networked Learning Process About ICT Integration for Preservice Teachers. AÜEBFD. 2015; 48(1): 19-48.
Vancouver KUŞKAYA MUMCU F , KOÇAK USLUEL Y . Designing a Networked Learning Process About ICT Integration for Preservice Teachers. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES). 2015; 48(1): 48-19.