BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen adaylarının çevre sorunlarının nedenlerine, çözümlerine ve çevre eğitimine ilişkin görüşleri

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 2, 179 - 194, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001300

Öz

İnsanın yeryüzünde var olduğu günden bugüne kendini
göstermiş olan çevre sorunları, günümüzde çok daha büyük boyutlara
ulaşmış, çözümü zorlaşmıştır. Çevre hakkında insanları
bilinçlendirmek, çevre kirliliğinin sonuçlarının neler olabileceğinin
farkına vardırabilmek için çevre eğitimine gidilmektedir. Bu
araştırmanın amacı da öğretmen adaylarının çevre sorunlarının
nedenleri, çözümlerine ve çevre eğitimine ilişkin görüşlerini
belirlemektir. Araştırmada öğretmen adaylarının görüşleri
alınacağından çalışma tarama modelinde betimsel bir araştırma olarak
desenlenmiştir. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği programında okuyan
269 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak
Maskan, Efe, Gönen ve Baran (2006) tarafından geliştirilen ölçek
kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlik katsayısı, Croanbach Alpha değeri
0.81’dir. Araştırma bulgularına bakıldığında genel olarak öğretmen
adayları çevre sorunlarının endişe verici düzeyde olduğunu kabul
ederek çevre sorunlarının günümüzde uluslar arası bir nitelik
kazandığı belirtilmişlerdir. Ayrıca yazılı ve görsel medyanın çevre
konusundaki ilgilerinin yetersiz olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.
Öğretmen adaylarının %59’u çevre sorunlarının nedeni olarak insanın
kendisini göstermişlerdir. Buna bağlı olarak da öğretmen adayları
çevre sorunlarının çözümünün de insanlar tarafından
gerçekleştirileceğini vurgulamışlardır. Bunun içinde çözümün örgün
eğitimin bütün kademelerinde yapılacak çevre eğitiminde olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.

Pre-service Teachers’ Opinions about Causes of Environmental Problems, Solutions and Education

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 2, 179 - 194, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001300

Öz

That there are people on earth since the day it showed itself with environmental issues, today reached much larger dimensions, the solution difficult. People about environmental awareness, environmental education be reached to explain what would happen if the results of environmental pollution. The purpose of this pre-service teachers of environmental problems, solutions and evaluate the opinions of education. Pre-service teachers’ views be taken into the study, the research has been designed as a descriptive study.A total of 295 pre-service teachers attending to primary school teaching and science education departments at the faculty of education in Pamukkale University participated to this descriptive study. A questionnaire developed by Maskan and friends was used to collect the data.According to the findings showed that pre-service teachers of environmental problems by accepting the alarming environmental problems today reported that won an international qualification. In addition, written and visual media's interest is insufficient to conclude on the environment has been reached. Pre-service teachers as the cause of environmental problems in 59% of people show itself

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA63VU86DY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Adil Türkoğlu Bu kişi benim

Ümran Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 46 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türkoğlu, A., & Şahin, Ü. (2013). Pre-service Teachers’ Opinions about Causes of Environmental Problems, Solutions and Education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(2), 179-194. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001300

Cited By

ÇEVRE SORUNLARI, NEDENLERİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: YOZGAT ÖRNEĞİ
lnternational Journal of Geography and Geography Education
Nazike KARAGÖZOĞLU
https://doi.org/10.32003/igge.680120
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.