BibTex RIS Kaynak Göster

Japonya’da Fen ve Fizik Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimi ve Mesleki Gelişimde Japon Yaklaşımı: “Ders Araştırması”

Yıl 2012, Cilt: 45 Sayı: 2, 33 - 54, 01.10.2012
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001252

Öz

Bu araştırmanın amacı Japonya’da fen ve fizik öğretmenlerine
yönelik mesleki gelişim programlarını açıklamaktır. Bu çalışmada, özellikle
“ders araştırması” yaklaşımı ele alınmaktadır. “Ders araştırması”
öğretmenlerin mesleki gelişiminde kullanılan bir yaklaşımdır. “Ders
araştırması” Japonya’da geliştirilmiştir ve pek çok ülkede öğretmenlerin
mesleki gelişiminde başarı ile uygulanmaktadır. Tarama modelinde yapılan
bu araştırmanın verilerinin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden biri
olan doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, doküman
analizi yapılırken, birincil kaynaklara ulaşılmaya çalışılmış, dokümanlar
çözümlenmiş, veriler analiz edilerek sunulmuştur. Doküman incelemesinde
kullanılabilen yollardan biri de uzman bilgisine başvurmaktır. Bu araştırmada
da Japonya’dan bir uzmanın bilgisine de başvurularak güncel ve gerçek
bilgiler toplanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın sonunda, Türkiye’de fen ve
fizik öğretmenlerin mesleki gelişimi için öneriler geliştirilmiştir.

Professional development of Japanese science and physics teachers and Japanese approach in professional development: “lesson study”

Yıl 2012, Cilt: 45 Sayı: 2, 33 - 54, 01.10.2012
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001252

Öz

This research has been conducted to express the professional development programs for science and physics teachers in Japan. In this study especially “lesson study” was introduced. Lesson study is an approach that has been used in professional development of teachers. This approach was developed in Japan and has been used in many other countries as an effective approach in professional development of teachers. In this descriptive study, document analysis method was used. Moreover expert knowledge also used by contacting one researcher in Japan who has publications, researches and expertise in the subject of this research. By this way more accurate and up-to-date data were collected. At the end of the research, suggestions have been developed for the professional development of science and physics teachers in Turkey

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA85DF63RY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Dürdane Bayram Jacobs Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 45 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bayram Jacobs, D. (2012). Professional development of Japanese science and physics teachers and Japanese approach in professional development: “lesson study”. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 45(2), 33-54. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001252
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.