Öğrencilerin süreç öncesinde e-Öğrenme sürecine ilişkin Hazır bulunuşluk düzeyleri ve süreç sonrasında memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi ve dikkate alınması, hem sürece hem de sonuca ilişkin çok önemli bulgular ortaya çıkmasına ve bu bulgulara
dayalı yeni yaklaşım ve stratejilerin üretilmesi ile e-Öğrenme
sürecinde öğretimin etkiliğinin ve verimliliğinin artmasına katkı
sağlayabilmektedir. Bu düşünceden hareket ile bu çalışma, “eÖğrenme
Sürecine Đlişkin Hazır Bulunuşluk ve Beklenti Ölçeği” ile
“e-Öğrenme Sürecine Đlişkin Memnuniyet Ölçeği” olmak üzere iki
ölçek geliştirmek, bu ölçeklerin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını
yaparak gelecekte yapılacak çalışmalara katkı sağlayabilmek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni, bir devlet üniversitesinin eÖğrenme
yöntemi ile eğitim-öğretim yapan farklı programlarına
kayıtlı 3270 öğrenciden oluşmaktadır. Analiz sonuçlarının model-veri
uyumu için belirtilen ölçütleri karşıladığı ifade edilebilir. Ölçek
puanları için hesaplanan güvenirlik katsayılarının da genel olarak “eÖğrenme
Sürecine Đlişkin Hazır Bulunuşluk ve Beklenti Ölçeği” için
.77-.80 arasında, “e-Öğrenme Sürecine Đlişkin Memnuniyet Ölçeği”
için ise .91-.96 arasında olması ölçeklerin güvenirliği için bir kanıt
olarak görülmektedir.
Specification and consideration of students level of e-readiness before the process and levels of e-satisfaction after the process might lead to important findings regarding both the process and the product, and might result an increase in effectiveness and efficiency of e-Learning processes by producing of new approaches and strategies based on these findings. In the light of these facts, this study is conducted to develop two scales, namely “e-Readiness Scale” and “eSatisfaction Scale”, and contribute to future studies by approving the reliability and validity of these instruments. Population for this study is composed of 3270 students who are enrolled in various distance education programs that delivers instruction via e-Learning approach in a state university. It can be concluded that results of analysis has met the expected criteria for goodness. It is another evidence that reliability coefficient for e-readiness scale ranged between .77-.80 whereas for esatisfaction survey the values were between .91-.96 which implies the reliability of the scales
Diğer ID | JA69HB22AU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 45 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.