BibTex RIS Kaynak Göster

Đlköğretim Đkinci Kademe Matematik Öğretmenlerinin Yanlışlara Dönüt Vermede Kullandıkları Dönüt Teknikleri

Yıl 2012, Cilt: 45 Sayı: 2, 157 - 182, 01.10.2012
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001258

Öz

Davranışçı kuramlarda yanlış görmezden gelinmiştir.
Bilişsel kuramlarda sadece kavram yanılgısı olan yanlışlara önem
verilmiştir. Yapılandırmacı yaklaşımda ise yanlış öğrenme için önemli
bir fırsat ve öğrenme ortamının kaçınılmaz bir parçasıdır. Fakat tıpkı
bilişsel yaklaşımda olduğu gibi yapısalcı yaklaşımda da yanlışın
varlığı, kaynağı ve öğretimdeki yerine ilişkin çalışmalara çok az
rastlanmaktadır.
Çalışmada 6., 7. ve 8. sınıf matematik dersleri 250 saat
gözlemlenmiş, 30 saatlik kısmın ayrıntılı olarak analiz edilmesiyle
tespit edilip tanımlanan dönüt teknikleri 6 başlıkta adlandırılmıştır: 1)
Yanlışı Görmezden Gelme veya Doğru Olarak Kabul Etme, 2) Cevabı
Söyleme, 3) Yanlış Deme, 4) Çelişki Oluşturma, 5) Basitleştirme, 6)
Đlişkilendirme.
Çalışmanın verileri 5 öğretmene ait ders işlenişinden alındığı için
çalışma özel durum çalışmasıdır. Genelleme amacı olmaması ve
verilerin toplanması ve analizi boyutları yönünden nitel bir çalışmadır.

Primary school second grade mathematic teachers’ feedback strategies to students’ mistakes

Yıl 2012, Cilt: 45 Sayı: 2, 157 - 182, 01.10.2012
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001258

Öz

At the behaviorist theories mistake is ignored. Cognitive theories only give attention to misconceptions which are mistakes. In constructivist approach, on the other hand mistake is an important opportunity for learning and considered as an inevitable part of the learning environment. But there is not enough research about existence and source of mistake and its place in teaching regarding constructivist approach too. In this research 250 hours mathematic course in sixth, seventh and eighth grades are observed and types of feedbacks are categorized in six categories from 30 hours of observations which are examined in detail. 1) Ignoring Mistake or Acting as if It is True 2) Giving Answer 3) Saying “it is Wrong” 4) Establishing Cognitive Conflict 5) Simplifying 6) Using Analogy. The study is a case study because of the study’s data acquired from five teachers’ lessons. It is a qualitative study in terms of data collection and analysis dimension and in that it doesn’t include the aim of making generalization

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47DN97CF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Türkdoğan

Adnan Baki Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 45 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türkdoğan, A., & Baki, A. (2012). Primary school second grade mathematic teachers’ feedback strategies to students’ mistakes. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 45(2), 157-182. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001258

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License