Davranışçı kuramlarda yanlış görmezden gelinmiştir.
Bilişsel kuramlarda sadece kavram yanılgısı olan yanlışlara önem
verilmiştir. Yapılandırmacı yaklaşımda ise yanlış öğrenme için önemli
bir fırsat ve öğrenme ortamının kaçınılmaz bir parçasıdır. Fakat tıpkı
bilişsel yaklaşımda olduğu gibi yapısalcı yaklaşımda da yanlışın
varlığı, kaynağı ve öğretimdeki yerine ilişkin çalışmalara çok az
rastlanmaktadır.
Çalışmada 6., 7. ve 8. sınıf matematik dersleri 250 saat
gözlemlenmiş, 30 saatlik kısmın ayrıntılı olarak analiz edilmesiyle
tespit edilip tanımlanan dönüt teknikleri 6 başlıkta adlandırılmıştır: 1)
Yanlışı Görmezden Gelme veya Doğru Olarak Kabul Etme, 2) Cevabı
Söyleme, 3) Yanlış Deme, 4) Çelişki Oluşturma, 5) Basitleştirme, 6)
Đlişkilendirme.
Çalışmanın verileri 5 öğretmene ait ders işlenişinden alındığı için
çalışma özel durum çalışmasıdır. Genelleme amacı olmaması ve
verilerin toplanması ve analizi boyutları yönünden nitel bir çalışmadır.
yanlış öğrenmeye rehber olmak öğretmen eğitimi matematik eğitimi diyalog analizi dönüt
At the behaviorist theories mistake is ignored. Cognitive theories only give attention to misconceptions which are mistakes. In constructivist approach, on the other hand mistake is an important opportunity for learning and considered as an inevitable part of the learning environment. But there is not enough research about existence and source of mistake and its place in teaching regarding constructivist approach too. In this research 250 hours mathematic course in sixth, seventh and eighth grades are observed and types of feedbacks are categorized in six categories from 30 hours of observations which are examined in detail. 1) Ignoring Mistake or Acting as if It is True 2) Giving Answer 3) Saying “it is Wrong” 4) Establishing Cognitive Conflict 5) Simplifying 6) Using Analogy. The study is a case study because of the study’s data acquired from five teachers’ lessons. It is a qualitative study in terms of data collection and analysis dimension and in that it doesn’t include the aim of making generalization
mistake being guide to learning teacher education mathematics education dialog analysis feedback
Diğer ID | JA47DN97CF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 45 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.