Davranışçı kuramlarda yanlış görmezden gelinmiştir. Bilişsel kuramlarda sadece kavram yanılgısı olan yanlışlara önem verilmiştir. Yapılandırmacı yaklaşımda ise yanlış öğrenme için önemli bir fırsat ve öğrenme ortamının kaçınılmaz bir parçasıdır. Fakat tıpkı bilişsel yaklaşımda olduğu gibi yapısalcı yaklaşımda da yanlışın varlığı, kaynağı ve öğretimdeki yerine ilişkin çalışmalara çok az rastlanmaktadır. Çalışmada 6., 7. ve 8. sınıf matematik dersleri 250 saat gözlemlenmiş, 30 saatlik kısmın ayrıntılı olarak analiz edilmesiyle tespit edilip tanımlanan dönüt teknikleri 6 başlıkta adlandırılmıştır: 1) Yanlışı Görmezden Gelme veya Doğru Olarak Kabul Etme, 2) Cevabı Söyleme, 3) Yanlış Deme, 4) Çelişki Oluşturma, 5) Basitleştirme, 6) Đlişkilendirme. Çalışmanın verileri 5 öğretmene ait ders işlenişinden alındığı için çalışma özel durum çalışmasıdır. Genelleme amacı olmaması ve verilerin toplanması ve analizi boyutları yönünden nitel bir çalışmadır.
yanlış, öğrenmeye rehber olmak, öğretmen eğitimi, matematik eğitimi, diyalog analizi, dönüt
At the behaviorist theories mistake is ignored. Cognitive theories only give attention to misconceptions which are mistakes. In constructivist approach, on the other hand mistake is an important opportunity for learning and considered as an inevitable part of the learning environment. But there is not enough research about existence and source of mistake and its place in teaching regarding constructivist approach too. In this research 250 hours mathematic course in sixth, seventh and eighth grades are observed and types of feedbacks are categorized in six categories from 30 hours of observations which are examined in detail. 1) Ignoring Mistake or Acting as if It is True 2) Giving Answer 3) Saying “it is Wrong” 4) Establishing Cognitive Conflict 5) Simplifying 6) Using Analogy. The study is a case study because of the study’s data acquired from five teachers’ lessons. It is a qualitative study in terms of data collection and analysis dimension and in that it doesn’t include the aim of making generalization
mistake, being guide to learning, teacher education, mathematics education, dialog analysis, feedback
Diğer ID | JA47DN97CF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2012 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2012, Cilt 45, Sayı 2 |
Bibtex | @ { auebfd445065, journal = {Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES)}, issn = {1301-3718}, eissn = {2458-8342}, address = {auebfd@gmail.com}, publisher = {Ankara Üniversitesi}, year = {2012}, volume = {45}, number = {2}, pages = {157 - 182}, doi = {10.1501/Egifak\_0000001258}, title = {Primary school second grade mathematic teachers’ feedback strategies to students’ mistakes}, key = {cite}, author = {Türkdoğan, Ali and Baki, Adnan} } |
APA | Türkdoğan, A. & Baki, A. (2012). Primary school second grade mathematic teachers’ feedback strategies to students’ mistakes . Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 45 (2) , 157-182 . DOI: 10.1501/Egifak_0000001258 |
MLA | Türkdoğan, A. , Baki, A. "Primary school second grade mathematic teachers’ feedback strategies to students’ mistakes" . Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 45 (2012 ): 157-182 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/auebfd/issue/38382/445065> |
Chicago | Türkdoğan, A. , Baki, A. "Primary school second grade mathematic teachers’ feedback strategies to students’ mistakes". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 45 (2012 ): 157-182 |
RIS | TY - JOUR T1 - Đlköğretim Đkinci Kademe Matematik Öğretmenlerinin Yanlışlara Dönüt Vermede Kullandıkları Dönüt Teknikleri AU - AliTürkdoğan, AdnanBaki Y1 - 2012 PY - 2012 N1 - doi: 10.1501/Egifak_0000001258 DO - 10.1501/Egifak_0000001258 T2 - Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) JF - Journal JO - JOR SP - 157 EP - 182 VL - 45 IS - 2 SN - 1301-3718-2458-8342 M3 - doi: 10.1501/Egifak_0000001258 UR - https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001258 Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi Primary school second grade mathematic teachers’ feedback strategies to students’ mistakes %A Ali Türkdoğan , Adnan Baki %T Primary school second grade mathematic teachers’ feedback strategies to students’ mistakes %D 2012 %J Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) %P 1301-3718-2458-8342 %V 45 %N 2 %R doi: 10.1501/Egifak_0000001258 %U 10.1501/Egifak_0000001258 |
ISNAD | Türkdoğan, Ali , Baki, Adnan . "Primary school second grade mathematic teachers’ feedback strategies to students’ mistakes". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 45 / 2 (Ekim 2012): 157-182 . https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001258 |
AMA | Türkdoğan A. , Baki A. Primary school second grade mathematic teachers’ feedback strategies to students’ mistakes. AÜEBFD. 2012; 45(2): 157-182. |
Vancouver | Türkdoğan A. , Baki A. Primary school second grade mathematic teachers’ feedback strategies to students’ mistakes. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES). 2012; 45(2): 157-182. |
IEEE | A. Türkdoğan ve A. Baki , "Primary school second grade mathematic teachers’ feedback strategies to students’ mistakes", Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), c. 45, sayı. 2, ss. 157-182, Eki. 2012, doi:10.1501/Egifak_0000001258 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License