Bu çalışmada, lise öğrencileri arasındaki zorbalığın
yaygınlığı ve türleri ve zorbalığa dahil olan öğrencilerin boyun eğme
davranışları incelenmiştir. Çalışmaya Ankara’da üç lisede eğitimlerine
devam eden 389 (%59.6 erkek, %40.4 kız) öğrenci katılmıştır. Revize
Edilmiş Olweus Zorba/Mağdur Anketi (Olweus, 1996), Boyun Eğici
Davranışlar Ölçeği (Gilbert & Allan, 1994) ve kısa bir demografik
bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, zorbalık ve
zorbalığın sözel ve dolaylı biçimleri öğrenciler arasında yaygın bir
şekilde görülmektedir. Cinsiyet farklılığı açısından, erkek öğrenciler
kız öğrencilere göre zorbalığa daha çok dahil olmaktadır. Varyans
analizi sonuçlarına göre, mağdur öğrenciler zorba gruptaki öğrencilere
göre boyun eğici davranışları daha çok göstermektedir. Elde edilen
bulgular alan yazın çerçevesinde tartışılmış ve okul psikolojik
danışmanları ve eğitimciler için birtakım öneriler sunulmuştur.
This study presents the prevalence and types of bullying and an examination of submissive behavior among Turkish high school students involved in bullying. Participants were 389 high school students (59.6% males, 40.4% females) from three high schools in Ankara, Turkey. The Revised Olweus Bully/Victim Questionnaire (Olweus, 1996), Submissive Acts Scale (Gilbert & Allan, 1994), and a brief demographic data sheet were used as measures. Bullying and its verbal and indirect forms were found to be prevalent among the adolescents. Regarding gender differences, male students were more involved in bullying than female students. According to the ANOVA results, victims reported more submissive behavior than bullies. The findings were discussed in the light of the literature, with some implications for school counselors and educators
Bullying victimization submissive behavior high school students
Diğer ID | JA38UY95FD |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 45 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.