BibTex RIS Kaynak Göster

Köşe Yazılarının Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 45 Sayı: 1, 285 - 306, 01.05.2012
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001246

Öz

Bu çalışma, ülkemizde yayımlanan dört ulusal gazetedeki
köşe yazılarının toplumsal cinsiyet ve kadın eğitimi konularında
verdikleri mesajların değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Hürriyet,
Radikal, Birgün ve Zaman gazetelerinde bir yıl içinde yayımlanan tüm
köşe yazıları evren olarak kabul edilmiş, bu evrenden örneklem olarak
alınan toplam 1620 köşe yazısı, önceden belirlenen kategoriler
doğrultusunda içerik analizine tabi tutulmuştur. Sonuçta, her bir
gazetenin kendi politik bakış açısı doğrultusunda ve değişen oranlarda
cinsiyetçi yaklaşımlar sergiledikleri gözlenmiştir.

Evaluation of columns according to gender and women’s education

Yıl 2012, Cilt: 45 Sayı: 1, 285 - 306, 01.05.2012
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001246

Öz

This study is done in order to evaluate the columns of four national newspapers that are published in Turkey in respect of their messages about gender and women’s education. All columns published in a year in Hürriyet, Radikal, Birgün and Zaman newspapers are regarded as the population, and 1620 columns, which are chosen as the sample of this population, are analyzed in line with the previously determined categories. In the end, it is seen that the columns of the newspapers exhibit sexist approaches in various ratios in concern with their political views

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA74RH35RN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Demet Çelik Bu kişi benim

Meral Uysal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 45 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelik, D., & Uysal, M. (2012). Evaluation of columns according to gender and women’s education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 45(1), 285-306. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001246

Cited By

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License