BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Oyun Bağımlılıklarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2011, Cilt: 44 Sayı: 2, 95 - 118, 01.10.2011
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001226

Öz

Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin internet ve
oyun bağımlılıklarının cinsiyet, sınıf, evinde bilgisayar ve internet
bağlantısı olma ve tercih edilen oyun şekli değişkenlerine göre farklılık
gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini,
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ve Gazi Üniversitesi’nin
Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 996 öğrenci oluşturmuştur.
Araştırma sonucunda erkek öğrencilerin internet ve bilgisayar oyunu
bağımlılığının kızlara göre daha yüksek olduğu bulunmuştur.
Araştırmaya katılan öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıflara ve tercih
ettikleri oyun türüne göre internet ve bilgisayar oyun bağımlılığı
açısından anlamlı farklılık olmadığı bulunmuştur. İnternet ve bilgisayar
oyun bağımlılığı puanları ile bilgisayar ve internet bağlantısına sahibi
olma arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir.

An investigation of university students’ internet and game addiction with respect to several variables

Yıl 2011, Cilt: 44 Sayı: 2, 95 - 118, 01.10.2011
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001226

Öz

The purpose of this study was to investigate whether internet and game addiction of university students differ in regard to variables such as gender, grade, having computer and internet connection and game type which they prefer. The sample of this study consists of 996 students from Faculty of Educational Science at Ankara University and Education Faculty at Gazi University. In terms of gender variable, male students’ internet and computer game addiction levels were significantly higher than females. It was found that there was no significant difference between internet and computer game addiction levels in terms of students’ grade and game type variables. Students who have personal computers showed significantly higher levels of addiction to internet and computer game than those who don’t have personal computers.The students who have internet connection showed significantly higher levels of addiction to internet and computer game than those who don’t have internet connection in their homes

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA54TA98TU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özlem Çakır Bu kişi benim

Tuncay Ayas Bu kişi benim

Mehmet Barış Horzum Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 44 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakır, Ö., Ayas, T., & Horzum, M. B. (2011). An investigation of university students’ internet and game addiction with respect to several variables. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 44(2), 95-118. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001226

Cited By







Türkiye’de Sosyal Medya Bağımlılığı ve Kullanımı Araştırması
Turkish Academic Research Review - Türk Akademik Araştırmalar Dergisi [TARR]
Mustafa USLU
https://doi.org/10.30622/tarr.933479

Digital game addiction, social anxiety and alexithymia in adolescents
İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi
Maksude YILDIRIM
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.842593

OYUN BAĞIMLILIĞININ SOSYALLEŞME SÜRECİNE YÖNELİK MOTİVASYON ÜZERİNDEKİ ROLÜ
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
Engin ÇELEBİ
https://doi.org/10.19145/e-gifder.559199





Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License