BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Teknoloji Uyarlama Düzeyleri

Yıl 2011, Cilt: 44 Sayı: 2, 141 - 164, 01.10.2011
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001228

Öz

. Web’e dayalı teknolojiler, çevrimiçi öğrenme ve mesleki
gelişim alanında yenilikler, teknolojinin öğretmen yetiştirme
sürecindeki önemini arttırmıştır. Bu çalışma, altı farklı üniversite
bünyesindeki Eğitim fakültelerinde görev yapan 124 öğretim
elemanının teknolojiden öğrenme ve öğretme amaçlı yararlanma
düzeylerini belirlemeyi, konuyla ilgili hali hazırdaki
uygulamalarını ortaya çıkarmayı ve alanyazında değinilen
teknolojinin yayılmasına dönük modelleri incelemeyi
amaçlamaktadır. Veriler, altı farklı üniversitede görev yapan
öğretim elemanlarından, teknolojinin eğitim ortamlarına
uyarlanma düzeylerini ortaya koyma amaçlı hazırlanmış olan bir
anket aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, katılımcı
akademisyenlerin çalışma ortamlarına teknolojinin güncel
yönelimlerini yeterli ölçüde yansıtmaları önünde çeşitli engeller
bulunduğunu ve dolayısıyla öğretmen yetiştiricilerin teknolojiden
mesleki anlamda yararlanmada sınırlıkları bulunduğunu
göstermektedir. Sonuçlar, ayrıca, teknolojik unsurlarla
güçlendirilmiş güncel öğrenme modellerinin katılımcıların
mesleki ortamlarında yeterince kullanılmadığına işaret etmektedir.
Bulgular, ilgili alanyazın doğrultusunda tartışılmış ve çeşitli
önerilerde bulunulmuştur.

Technology integration levels of teacher education faculty

Yıl 2011, Cilt: 44 Sayı: 2, 141 - 164, 01.10.2011
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001228

Öz

As a consequence of the recent progressions in web-based technologies, online learning, and professional development, technology has taken responsibility of a leading role in teacher education. This study aimed to portray technology diffusion models through the literature and purport technology integration levels and technology related instructional practices of teacher education faculty in a group of Turkish universities. Data gathered through a technology implementation survey from academics employed at education faculties at six different Turkish universities. The results of the study revealed that participated academics have exposed to some hindrances to implement the current technology into their educational settings and their perceived technology implementation levels are not promising. Consequences also pointed out that there is a shortage of imbedding contemporary learning models garnered with technologic facilities. Some further suggestions were made in accordance with the outcomes

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA54JS28UU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serkan Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 44 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çelik, S. (2011). Technology integration levels of teacher education faculty. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 44(2), 141-164. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001228

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License