BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of Special Education Teachers about Teaching Reading and Writing to Mentally Retarded Children

Yıl 2010, Cilt: 43 Sayı: 2, 1 - 26, 01.10.2010
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001200

Öz

The main purpose of this research is to state the opinions of special education teachers about teaching reading and writing to mentally retarded students. This research is designed descriptively. The participants of the research are 100 special education teachers. The data is received by a questionnaire prepared by the researcher. According to the findings, it is seemed that special education teachers don’t depend on only one method while teaching reading and writing but they especially use sound and sentence analysis methods. These methods are used for normally developed children. There is no method that is developed for mentally retarded children in Turkey. New methods that consider cognitive and learning features of mentally retarded children are needed

Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Okuma Yazma Öğretme Konusunda Özel Eğitim Öğretmenlerinin Görüşleri

Yıl 2010, Cilt: 43 Sayı: 2, 1 - 26, 01.10.2010
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001200

Öz

Bu araştırmanın genel amacı, özel eğitim öğretmenlerinin
zihinsel yetersizliği olan öğrencilere okuma yazma öğretiminde
kullandıkları yöntemlerle ilgili görüşlerini almaktır. Araştırma betimsel
olarak desenlenmiştir. Araştırmada 100 özel eğitim öğretmeninin
okuma yazma öğretiminde yer verdikleri ön koşul beceriler, öğretim
yöntemleri, materyalleri, değerlendirme teknikleri ile öğretim sırasında
karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri alınmıştır. Bulgulara göre,
özel eğitim öğretmenlerinin okuma yazma öğretiminde tek bir yönteme
bağlı kalmadıkları fakat ağırlıklı olarak ses ve cümle çözümleme
yöntemlerini kullandıkları görülmüştür. Bu yöntemler normal gelişim
gösteren çocuklara okuma-yazma öğretiminde kullanılan yöntemlerdir.
Türkiye’de zihin engelli çocuklar için kullanılan özel bir yöntem
yoktur. Zihin engelli çocukların bilişsel ve öğrenme özelliklerini
dikkate alarak geliştirilmesi gereken yeni öğretim yöntemlerine ihtiyaç
vardır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA24EZ46DF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hatice Şengül Bu kişi benim

Nur Akçin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 43 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şengül, H., & Akçin, N. (2010). Opinions of Special Education Teachers about Teaching Reading and Writing to Mentally Retarded Children. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 43(2), 1-26. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001200
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.