The main purpose of this research is to state the opinions of special education teachers about teaching reading and writing to mentally retarded students. This research is designed descriptively. The participants of the research are 100 special education teachers. The data is received by a questionnaire prepared by the researcher. According to the findings, it is seemed that special education teachers don’t depend on only one method while teaching reading and writing but they especially use sound and sentence analysis methods. These methods are used for normally developed children. There is no method that is developed for mentally retarded children in Turkey. New methods that consider cognitive and learning features of mentally retarded children are needed
Bu araştırmanın genel amacı, özel eğitim öğretmenlerinin
zihinsel yetersizliği olan öğrencilere okuma yazma öğretiminde
kullandıkları yöntemlerle ilgili görüşlerini almaktır. Araştırma betimsel
olarak desenlenmiştir. Araştırmada 100 özel eğitim öğretmeninin
okuma yazma öğretiminde yer verdikleri ön koşul beceriler, öğretim
yöntemleri, materyalleri, değerlendirme teknikleri ile öğretim sırasında
karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri alınmıştır. Bulgulara göre,
özel eğitim öğretmenlerinin okuma yazma öğretiminde tek bir yönteme
bağlı kalmadıkları fakat ağırlıklı olarak ses ve cümle çözümleme
yöntemlerini kullandıkları görülmüştür. Bu yöntemler normal gelişim
gösteren çocuklara okuma-yazma öğretiminde kullanılan yöntemlerdir.
Türkiye’de zihin engelli çocuklar için kullanılan özel bir yöntem
yoktur. Zihin engelli çocukların bilişsel ve öğrenme özelliklerini
dikkate alarak geliştirilmesi gereken yeni öğretim yöntemlerine ihtiyaç
vardır.
Zihinsel engelli çocuklar özel eğitim öğretmeni okuma ve yazma öğretim yöntemleri
Diğer ID | JA24EZ46DF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 43 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.