Bu araştırma, öğrencilerin veri yönlendirmeli öğrenme
(VYÖ) yaklaşımı ile çevrimiçi sözlük kullanımı yöntemlerinin
yabancı dilde sözcük edinimi boyutunda öğrenci başarısına etkilerini
çevrimiçi öğrenme ortamlarında gezinme kayıtları bağlamında
araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma yarı deneysel araştırma
modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2008–
2009 öğretim yılında Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğrenim
gören 68 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın deney gruplarına
çevrimiçi öğrenme ortamı üzerinden eğitim verilmiştir. Veriler,
geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış olan, sözcük bilgisi ölçeği
ve ilişkili sözcük bilgisi ölçme aracı ile elde edilmiştir. Elde edilen
verilerin çözümlenmesinde, kısmi korelasyon analizi yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin öğrenme yönetim
sisteminde bulunma süreleri ile sözcük ve ilişkili sözcükleri edinimleri
arasındaki ilişki bakımından, bulgulara dayalı olarak öğrencilerin
sistemde bulunma süreleri arttıkça, sözcük bilgisi düzeyi ile ilgili
ölçümlerden elde ettikleri puanlarda artış olduğu gözlenmiştir.
The current study investigated the relationship between students’ lexical competence and their logs of online corpora embedded to a learning management system. The participants of the study were 68 undergraduate students enrolled in a medical school at a Turkish state university. The instruction was delivered through Moodle. The data collection instruments were a vocabulary knowledge scale and a collocation test both revealing ideal reliability and validity indices. Partial correlation was conducted to analyze the data. Findings revealed that there was a positive correlation between the durations of language learners’ navigations of online corpora and their acquisitions of academic words and prepositional phrases
Corpus linguistics corpora concordance datadriven learning learner logs
Diğer ID | JA75CT34BS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 43 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.