Bu çalışmanın amacı radyan kavramına ilişkin öğrenci
güçlüklerini gidermeye yönelik bir öğretim yaklaşımı tasarlamak ve
uygulanan öğretim sürecinde güçlüklerin giderilmesi yönünde
öğrencilerin nasıl bir gelişim gösterdiğini incelemektir. Bu amaçla iki
farklı araştırma grubu belirlenmiş, bir grupta matematik öğretim
programı ve ders kitabı takip edilmiş, diğer grupta ise literatürdeki
radyan kavramına ilişkin öğrenci güçlükleri dikkate alınarak
tasarlanan öğretim yaklaşımı benimsenmiştir. Her iki gruptan seçilen
üçer 10. sınıf öğrencisinin katılımı ile bir çoklu durum çalışması
tasarlanmış ve üç öğrenci ikilisinin gelişimleri karşılaştırmalı olarak
ve yorumlayıcı bir paradigma çerçevesinde derinlemesine
incelenmiştir. Araştırmanın bulguları, tasarlanan öğretim yaklaşımının
literatürde rapor edilen öğrenci güçlüklerinin aşılması bağlamında
matematik öğretim programı ve ders kitabı takip edilen gruba kıyasla
daha etkili olduğunu göstermiştir.
The purpose of this study is to develop a teaching approach aiming at eliminating student difficulties with radian and to investigate students’ progress in overcoming these difficulties. For this purpose, two groups were taught the radian concept with two different approaches. In the first group, mathematics curriculum was followed, while in the other group a teaching approach which was designed considering student difficulties with radian was embraced. A multiple-case study was designed by selecting three pairs of 10th grade students from two groups and the progress of students’ understanding of radian was compared in a qualitative way. The findings of the study indicated that the second approach was more effective in terms of overcoming student difficulties with radian
Diğer ID | JA84RB78BK |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 43 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.