BibTex RIS Kaynak Göster

Radyan Kavramına İlişkin Öğrenci Güçlüklerinin Giderilmesine Yönelik Tasarlanan Bir Öğretim Yaklaşımının İncelenmesi

Yıl 2010, Cilt: 43 Sayı: 1, 97 - 129, 01.05.2010
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001192

Öz

Bu çalışmanın amacı radyan kavramına ilişkin öğrenci
güçlüklerini gidermeye yönelik bir öğretim yaklaşımı tasarlamak ve
uygulanan öğretim sürecinde güçlüklerin giderilmesi yönünde
öğrencilerin nasıl bir gelişim gösterdiğini incelemektir. Bu amaçla iki
farklı araştırma grubu belirlenmiş, bir grupta matematik öğretim
programı ve ders kitabı takip edilmiş, diğer grupta ise literatürdeki
radyan kavramına ilişkin öğrenci güçlükleri dikkate alınarak
tasarlanan öğretim yaklaşımı benimsenmiştir. Her iki gruptan seçilen
üçer 10. sınıf öğrencisinin katılımı ile bir çoklu durum çalışması
tasarlanmış ve üç öğrenci ikilisinin gelişimleri karşılaştırmalı olarak
ve yorumlayıcı bir paradigma çerçevesinde derinlemesine
incelenmiştir. Araştırmanın bulguları, tasarlanan öğretim yaklaşımının
literatürde rapor edilen öğrenci güçlüklerinin aşılması bağlamında
matematik öğretim programı ve ders kitabı takip edilen gruba kıyasla
daha etkili olduğunu göstermiştir.

Analysis of a Teaching Approach Aiming at Eliminating Student Difficulties with Radian

Yıl 2010, Cilt: 43 Sayı: 1, 97 - 129, 01.05.2010
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001192

Öz

The purpose of this study is to develop a teaching approach aiming at eliminating student difficulties with radian and to investigate students’ progress in overcoming these difficulties. For this purpose, two groups were taught the radian concept with two different approaches. In the first group, mathematics curriculum was followed, while in the other group a teaching approach which was designed considering student difficulties with radian was embraced. A multiple-case study was designed by selecting three pairs of 10th grade students from two groups and the progress of students’ understanding of radian was compared in a qualitative way. The findings of the study indicated that the second approach was more effective in terms of overcoming student difficulties with radian

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA84RB78BK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hatice Akkoç Bu kişi benim

Nihal Akbaş Gül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 43 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akkoç, H., & Gül, N. A. (2010). Analysis of a Teaching Approach Aiming at Eliminating Student Difficulties with Radian. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 43(1), 97-129. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001192

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License