İnternetin aşırı kullanımının bir sonucu olan internet bağımlılığı,
araştırmaya konu edilmiştir. Araştırmada, ―Bilgisayara Giriş‖ dersini internet
üzerinden alan öğrencilerin internet bağımlılık düzeylerinin; cinsiyet, öğrenim
gördükleri bölüm, internete bağlı kalma saati ve sosyo ekonomik düzeylerine
(SED) göre değişip değişmediği incelenmiştir. Cinsiyet yönünden erkek
öğrencilerin kız öğrencilere göre; internet kullanım süresi yönünden haftada
sekiz saatten fazla internete bağlı kalan öğrencilerin, haftada sekiz saatten az
internete bağlı kalan öğrencilere göre; öğrenim gördükleri bölümler açısından
ele alındığında öğrencilerin internet bağımlılığı düzeylerinin anlamlı derecede
farklı olduğu bulunmasına rağmen, öğrencilerin SED’lerinin ise internet
bağımlılığı düzeylerine etkisinin anlamlı olmadığı bulunmuştur.
İnternet Bağımlılığı Web Tabanlı Eğitim Demografik Faktörler.
The obsessive usage of internet results in internet addiction is subjected in this study. Students who received the computer lesson on the internet have been investigated whether their addiction level changed according to gender, department, and time that they spend on the internet and their socio economic level. The research results showed that male students’ level of internet addiction (LIA) was higher than female students’. It was also found that the LIA for those who spent more than 8 hours on the internet was higher than those who spent less than 8 hours in a week. It was found that there was a great significant difference among departments but students’ socio-economic status didn’t have a significant effect on their LIA
Diğer ID | JA74EK79NV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 41 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.