BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Coping Styles of University Students with Stress According to the Social Skill Levells and Perception of Happiness

Yıl 2007, Cilt: 40 Sayı: 2, 41 - 61, 01.10.2007
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000173

Öz

Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin stresle başaçıkma tarzlarının, sosyal beceri düzeylerine ve mutluluk algılarına göre anlamlı düzeyde değişip değişmediği incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi Küme Örnekleme Yöntemi kullanılarak belirlenmiş olup
örneklem toplam 1276 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin stresle başaçıkma tarzları, Şahin ve Durak (1995) tarafından Türkiye uyarlaması yapılan Stresle Başaçıkma Tarzları Ölçeği ile; sosyal beceri düzeyleri ise Türkiye uyarlaması Yüksel (2000) tarafından
yapılan Sosyal Beceri Envanteri ile ölçülmüştür. Araştırmada ayrıca öğrencilerin kendilerini mutlu hissedip hissetmediklerini belirlemek amacıyla Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Tek Yönlü Varyans Analizi, t-testi ve LSD Testi teknikleri kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen bulgular; sosyal beceri düzeyi düşük olan öğrencilerle kendini genel olarak mutsuz hisseden öğrencilerin stresle başaçıkmada çaresiz yaklaşımı daha çok kullandıklarını (p<0.001) göstermektedir. Sosyal beceri düzeyi yüksek olan öğrencilerle kendini genel olarak mutlu hisseden öğrencilerin stresle başaçıkmada kendine güvenli yaklaşımı daha çok kullandıkları (p<0.001) saptanmıştır. Araştırmada ayrıca kendini mutlu hisseden öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin, kendini mutsuz hisseden öğrencilere göre daha yüksek olduğu (p< 0.001) görülmüştür. Sonuç olarak sosyal beceri düzeyi
düşük olan ve kendini mutsuz hisseden öğrencilerin, stresle başaçıkmada kendilerini daha güçsüz ve çaresiz hissettikleri ve psikolojik yardıma daha çok ihtiyaç duydukları ileri sürülebilir.

Investigation of the Coping Styles of University Students With Stress According to the Social Skill Levells and Perception of Happiness

Yıl 2007, Cilt: 40 Sayı: 2, 41 - 61, 01.10.2007
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000173

Öz

In this study differentiation of the coping styles of the university students with stress have been investigated according to the social skill levels and perception of happiness. The sample consists of 1276 university students. Coping styles of the university students with stress have been measured by „Coping Styles of Stress Scale‟, which was adopted to Turkish by Şahin and Durak (1995), and social skill levels have been measured by „Social Skill Inventory‟, which was adopted to Turkish by Yüksel (2000). In addition, students‟ perception of happiness has been tested with Personal Information Form. In analyzing the data, one way Anova, t-test, and LSD test techniques have been used. The findings of the study have revealed that the students who have low levels of social skill and the students who feel unhappy in general use self-hopelessness approach to cope with stress (p<0.001). The students who have high levels of social skill levels and the students who feel happy in general use more selfreliance approach to cope with stress (p<0.001). In the study, it has also been determinated that the social skill levels of happy students are higher than those of unhappy students (p<0.001). As a result, it

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA32GR67EB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

T. Fikret -, Abdullah N.-, Hatice Karahan - Dicle - Eplikoç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 40 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karahan - Dicle - Eplikoç, T. F. .-,. A. N.-,. H. (2007). Investigation of the Coping Styles of University Students With Stress According to the Social Skill Levells and Perception of Happiness. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 40(2), 41-61. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000173
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.