Sorular Aristo’nun zamanından beri eğitim araştırmalarına konu olmuştur. Eğitimcilerin birçoğu, soruların her türden eğitimin temelini oluşturduğu görüşüne katılmaktadır. Sorular üzerine yapılan araştırmalar zaman zaman soruların sınıflandırılması ile ilgilidir. Bu nedenle bu çalışmada soruların sınıflandırılmasına değinilecek ve farklı tipteki soruların öğrenci cevaplarını nasıl etkilediği tartışılacaktır. Bunun yanı sıra, eğitim süreci içerisinde soruların merkezi yeri tartışılacak ve öğretmen davranışlarına değinilecektir. Ancak, soruların sınıflandırılması eğer farklı soru tipleri farklı dünyalara aitmiş gibi ele alınırsa yanlış anlaşılabilir. Oysa ki farklı tipteki sorular birbirlerine güçlü bir bağla bağlıdırlar ve birbirlerini tamamlarlar. Bu nedenle bu çalışma farklı soru tiplerinin birbirlerinin yedeği olarak değil, bir bütünün parçaları olduklarını göstermeyi hedef almaktadır. Çalışmada farklı soru tiplerinin farklı hedeflere hizmet ettikleri ve hiç bir soru tipinin bir diğerinden üstün olmadığı iddia edilmektedir. Son olarak ise, soru tipleri ile öğretmenlerin soru sorma davranışları arasında olası bir ilişki olduğu tartışılacaktır
Sorular soruların sınıflandırılması öğrenci cevapları öğretmen davranışları
Diğer ID | JA27EP49FZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 38 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.