BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2005, Cilt: 38 Sayı: 2, 103 - 125, 01.10.2005
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000112

Öz

Bu bildirinin amacı, Türkiye’de yapılan ve yapılmakta olan okuma yazma kampanyalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, uygulamada yapılan yöntem ve ilke hatalarına dikkat çekmek, bu hataları düzeltmenin ve halk eğitiminin ilkelerine göre yürütmenin yol ve yöntemlerini göstermeye çalışmaktır. Halk eğitimi yetişkinin, davranış, düşünce ve eylemlerinde değişiklik yaratmayı sağlayacak yeni bilgilerin, becerilerin kazandırılmasını amaçlar. Bu amacın gerçekleşebilmesi için yetişkinlerin, kendileri için düzenlenecek bir eğitim programının her sürecine katılımı sağlanmalıdır. Yetişkinlerin beklentilerini yok sayan, onları gözardı ederek hazırlanan programın gerçekleşme olanağı yok gibidir

An Evaluation of Education (the Literacy) Campaigns in Terms of the Adult Education in Turkey

Yıl 2005, Cilt: 38 Sayı: 2, 103 - 125, 01.10.2005
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000112

Öz

The aim of this study is to evaluate the literacy campaigns in Turkey critically and point out the misusage of techniques and methods in practice and to provide information and guidance on methods and techniques that might be used adult literacy in terms of the principles of adult education. Adult education aims to supply adults with skills and knowledge that may lead the adults to change their attitudes, beliefs and actions. To carry out this, it is necessary to help adults to take part in the process of the programs that are organized for them. It is not possible for a programme to be carried out without taking into consideration the adults and their expectations

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA96ZV89EE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Bilir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 38 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bilir, M. (2005). An Evaluation of Education (the Literacy) Campaigns in Terms of the Adult Education in Turkey. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 38(2), 103-125. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000112

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License