BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının ve İlköğretim Okullarında Görev Yapan Uygulama Öğretmenlerinin Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerine İlişkin Görüşleri

Yıl 2005, Cilt: 38 Sayı: 1, 43 - 72, 01.05.2005
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000108

Öz

Bu araştırmanın genel amacı, uygulama öğretmenleri ile öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında gerçekleştirilen öğretmenlik uygulaması etkinliklerine ilişkin görüş ve önerilerini
belirlemektir. Çalışma, betimsel türde bir araştırmadır. Araştırma verileri, 80 uygulama öğretmeninden ve 341 öğretmen adayından, 2003-2004 öğretim yılının II. yarıyılında, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formuyla toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzde kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; öğretmen adayı, uygulama öğretmeni ve öğretim elemanı arasındaki işbirliğinin yeterli düzeyde olmadığı, uygulama öğretmenlerinin ders planları ve materyallerin geliştirilmesi sürecinde yeterince destek
olmadıkları ve uygulama etkinliklerine ilişkin uygulama öğretmenleri ve öğretmen adaylarının görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırma bulgularına dayalı olarak, öğretmenlik uygulaması sürecinin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Teacher Candidates and Supervising Teachers’ Opinions about Activities of Teaching Practice in Elementary Schools

Yıl 2005, Cilt: 38 Sayı: 1, 43 - 72, 01.05.2005
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000108

Öz

The basic aim of this research is to determine the opinion and proposal of supervising teachers and teacher candidates about activities of teaching practice in elementary education schools. This study is a kind of descriptive research. Research data are to gather by questionnaires that are developed by researchers in 2003 – 2004 school year second semester with 80 supervising teachers and 341 teacher candidates. Frequency and percentage are used in data analysis. Results of the research are; the cooperation between supervising teacher, teacher candidate and university member is not in a sufficient level; supervising teachers are not enough supportive in the period of developing materials and lesson plans and in addition to this, there is a meaningful difference between opinion of supervisor teachers and teacher candidates about practicing activities. According to the research findings, being made suggestions directed to development of the teaching practice process

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53GE53ZD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erten Gökçe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 38 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gökçe, E. (2005). Teacher Candidates and Supervising Teachers’ Opinions about Activities of Teaching Practice in Elementary Schools. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 38(1), 43-72. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000108

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License