Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2004, Cilt: 37 Sayı: 2, 137 - 169, 01.10.2004
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000100

Öz

Oyun, Bilişsel Gelişim ve Toplumsal Dünya: Piaget, Vygotsky ve Sonrası

Yıl 2004, Cilt: 37 Sayı: 2, 137 - 169, 01.10.2004
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000100

Öz

Bu makale, oyun ve bilişsel gelişim araştırmalarına eleştirel bir bakışın yanısıra bu bakışı aydınlatan iki büyük kuramsal çerçevenin bir analizini ortaya koymaktadır.. Son zamanlara kadar bu alandaki başat etki, oyuna yaklaşımı, bilişsel gelişim kuramının bütünleyici bir parçasını oluşturan Piaget'in olmuştur. Pigaetci araştırma programı, tükenmiş olmaktan uzak olmasına karşın, bu yaklaşımda sosyokültürel boyutun bulunmaması, gelişim kuramı giderek büyük bir alternatif çerçeve olarak ortaya çıkan Vygotsky'nin etkisi için bir alan yaratmıştır. Ancak bu ikinci araştırma akımı, bugüne kadar Vygotskyci "esin”i sınırlı ve yetersiz bir biçimde dikkate almıştır. Özellikle, etkileşime çok sınırlı olarak odaklanılmış ve oyun bağlamını tanımlayan ve biçimlendiren daha büyük sosyokültürel öğelerle ilgilenilmemiştir. Bu makale, daha güçlü bir araştırma bakışaçısının anahatlarının önerilmesiyle sonuçlanmaktadır. Diğer kaynaklar arasında bu yaklaşım, kısmen Piagetci ve Vygotskyci perspektiflerdeki belirli öğelerin Durkheim ve Freud'daki kökleriyle yeniden bağlantılandırılması ve Geertz tarafından savunulan kültürel yorumlama yaklaşımının kullanılması yoluyla, Piagetci ve Vygotskyci yaklaşımların kendi içlerindeki keşfedilmemiş bazı olanaklar üzerine kurulmaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Diğer ID JA75ZB68VR
Bölüm Çeviri
Yazarlar

Ageliki Nicolopoulou Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 37 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Nicolopoulou, A. (2004). Oyun, Bilişsel Gelişim ve Toplumsal Dünya: Piaget, Vygotsky ve Sonrası. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 37(2), 137-169. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000100
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.