BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ BAŞARISINI DEĞERLENDİREBİLİR Mİ? İKİLEMLER VE PROBLEMLER

Yıl 2002, Cilt: 35 Sayı: 1, 81 - 91, 01.05.2002
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000067

Öz

Yıl 2002, Cilt: 35 Sayı: 1, 81 - 91, 01.05.2002
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000067

Öz

Student ratings are one of the most common and effective means of faculty evaluation (Seldin, 1984). Faculty evaluation systems can serve both formative and summative purposes and student evaluation serves as a first line source of data regarding the effectiveness of their instructors. If a university system is to grow professionally it cannot avoid evaluation nor can it hide in an Ivory Tower expecting society to accept proclaimed infallibility for instruction methods, techniques or good intent. Given the human equation there is an element of unpredictability. Through staged modifications of the system, reliability and validity can be achieved (Centra, 1993). When used in combination with other methods a high degree of reliability can be expected

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA45ZT78NS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Baş Collıns Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 35 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Baş Collıns, A. (2002). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ BAŞARISINI DEĞERLENDİREBİLİR Mİ? İKİLEMLER VE PROBLEMLER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 35(1), 81-91. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000067
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.