Türkiye‟de 1997 yılında ilköğretim okullarının 4. ve 5.
sınıflarında yabancı dil olarak İngilizce öğretimi başlatılmıştır.
Prensipte bu dersleri İngilizce öğretmenlerinin yürütmesine karar
verilmiş olsa da, sayısal yetersizlik nedeniyle, kimi zaman farklı alan
öğretmenlerinin ve sınıf öğretmenlerinin bu sorumluluğu üstlendikleri
görülmektedir. Bu durum, karmaşık uygulamalara neden olarak
İngilizce öğretiminin başarısında temel bir sorun yaratmaktadır. Bu
makalede 4. ve 5. sınıf İngilizce öğretiminin sınıf öğretmenleri
tarafından yürütülmesi durumunda, bu sorunun ortadan kalkabileceği
önerilmektedir Bu bağlamda İngilizce öğretmenleri ile sınıf
öğretmenlerinin avantaj ve dezavantajları “Tarama Modeli”
kullanılarak irdelenmektedir. İngilizce öğretmenlerinin en belirgin
avantajı dil bilgilerinin uzman seviyesinde olmasından
kaynaklanmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin en belirgin avantajı ise
ilköğretim pedagojik bilgi ve deneyimlerinin yanı sıra öğrencilerle
olan sıkı ilişkilerinin yarattığı fırsatlardır. Sınıf öğretmenlerinin, bu
doğrultuda ihtiyaç duyacakları bilgi ve becerilerin ilköğretim okulu 4.
ve 5. sınıf İngilizce öğretim programı ile sınırlandırılması halinde kısa
sürede etkili sonuçlar elde edilebilir. Türkiye‟de halen görev
yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğunun –düşük
seviyelerde bile olsa- İngilizce biliyor olmaları faydalanılması gereken
önemli bir kaynaktır. Çoğu Avrupa ülkesinde olduğu gibi, Türkiye‟de
de ilköğretim okulu birinci kademe yabancı dil öğretiminde sınıf
öğretmenleri, ihtiyaç halinde, görev alabilmeli ve bu doğrultuda
yapılacak olan bilimsel araştırmalar hız kazanmalıdır.
Yabancı dil İngilizce İngilizce öğretmeni İlköğretim birinci kademe Sınıf öğretmeni
English language teaching, as a foreign language, has been introduced to the 4th and 5th classes of the primary schools in 1997 in Turkey. Even though it was in principle decided that English language teachers should carry out the task, it has been seen from time to time that teachers of various other disciplines and generalist class teachers handled the responsibility, due to English language teacher shortages. This situation causes complicated practices and thus constitutes a major problem in the effective teaching of English. It is suggested in this article that this situation may disappear given that the generalist class teachers take responsibility for teaching English in the 4th and 5th classes. The advantages and disadvantages of English language teachers and generalist class teachers are evaluated through “literature review model” in this context. The most apparent advantage of English language teachers stems from their expertise in linguistic knowledge. The most apparent advantage of generalist class teachers on the other hand stems from their expertise and experience in primary pedagogy as well as from the strong relations with their students. If the skills and competences that the generalist class teachers need are restricted with the aims of the 4th and 5th class English language curriculum, effective results can be obtained in a short time. Most of the generalist class teachers working in Turkey today already possess certain levels of English. This is a source that has to be fully exploited. As in most of the European countries, generalist class teachers, if needed, should take responsibility for the teaching of modern foreign languages and scientific research on this topic should speed up
Foreign language English English language teacher Primary school Generalist class teacher
Diğer ID | JA68VC36PJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.