İnsanların öğrenme
biçimlerindeki farklılıklar üzerine temellendirilen 4Mat (foımat) sistemi,
öğretmenlere öğretim sürecini düzenlemeleri konusunda yardımcı olmak üzere 1972
yılında geliştirilmiştir. 4Mat sistemi, bireysel öğrenme biçimleri ve beyin
üstünlüğüne dayalı işleme tercihlerinden yararlanan sekiz aşamalı bir eğitim
döngüsüdür. Bazı konular bazı öğrenciler tarafından istenilen şekilde
öğrenilirken, bazılarının neden yapamadığı konusunda öğretmenlerin
farkındalığını arttırmak için tasarlanan 4Mat, eğitim, psikoloji, nöroloji ve
işletme alanlarında yapılan araştırmalar üzerine temellendirilmiştir. David
Kolb (1981,1984, 1985), Carı Jung (1923), Jean Piaget (1970), John Dewey
(1958), Joseph Bogen (1969, 1975), Gabriele Rico (1983), Betty Edwards (1979)
ve John Bradshaw ile Norman Nettleton'un (1983) kuramları 4Mat yaklaşımına
katkıda bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 34 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.