Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINA BAĞLI EĞİTİM KURUMLARINDA YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLER BAKIMINDAN NORM KADRO UYGULAMASI VE ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ MEZUNLARININ İSTİHDAM SORUNLARI

Yıl 2000, Cilt: 33 Sayı: 1, - , 01.03.2000
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000031

Öz

Bugün size iki
konuda sunuda bulunacağım. Bunlardan birisi son iki yıldır kamuoyunda oldukça
tartışılan, norm kadro uygulamaları; herkesin değişik biçimde anlattığı,
anladığı, algıladığı, ama çok tartışılan Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)
açısından, ülkemiz açısından vazgeçilmezliği artık anlaşılan norm kadro
uygulaması nedir? Neden gerek duyuldu? Nasıl başladık? Bugün norm kadro
uygulamasının neresindeyiz?


İkinci konumuz da Eğitim Bilimleri Fakültesi yani
Fakültemizin mezunlarının MEB'daki istihdamına, çalıştırılmasına ilişkin
konular yer alacak. Norm kadro uygulaması süreci öncesinde; MEB 'de ülkenin her
yerine, her noktasına, her okuluna, yeteri kadar öğretmen gönderebilmek için
özellikle son 30 yıl içerisinde çok değişik yasal düzenlemeler yapıldı,
yönetmelikler çıkarıldı. Ama ülkenin her yerine yeteri kadar öğretmen
gönderebilme olanağı bulunamadı. Altyapıda gerekli gelişmeler sağlandı.
Okullaşma oranı giderek arttı, gelişti. Öğretmen sayısında büyük oranda
artışlar oldu. Öğrencilerin özellikle ilköğretim düzeyinde devamsızlığı sorunu
kalmadı. Ama öğretmenleri bu kez özellikle büyük şehirlerin varoşlarına ve
kırsal kesime göndermekte güçlükler yaşanmaya başlandı. 

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Acar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 33 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Acar, H. (2000). MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINA BAĞLI EĞİTİM KURUMLARINDA YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLER BAKIMINDAN NORM KADRO UYGULAMASI VE ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ MEZUNLARININ İSTİHDAM SORUNLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 33(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000031
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.