Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM YATIRIMLARININ GETİRİLERİ VE EĞİTİMDE KAYNAK DAĞILIMI

Yıl 1999, Cilt: 32 Sayı: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001168

Öz

Eğitimden, toplumsallaştırma ve var olan politik sistemin
sürekliliğini sağlamanın yanı sıra, üretim sürecinin temel bir girdisi olan
insan gücünü yetiştirme (ve böylece gerek birey ve gerekse toplum için
gelecekteki getirisi yüksek bir yatırım olma) işlevleri beklenir. Eğitimin
ekonomik işlevi olarak adlandırılan son işlev, üretim sistemi içinde işgücü
piyasasının nitelik istemi ile sunulan nitelikler arasındaki uygunluk sorunu
üzerinde odaklanır. Üretim sürecinde talep edilen niteliklerin üretimi için,
gerek yüksek getiri beklentisi içinde olan bireylerin, gerekse ulusal gelir
artışı beklentisiyle kamu kesiminin eğitim yatırımlarına yönelmesi beklenir.
Verimlilik, kişisel kazançlar** ve ulusal gelir artışında eğitimin katkısına
ilişkin her kanıt, eğitim yatırımları ve diğer eğitim politikaları için ussal
bir temel hazırlamaktadır. Bu çalışmada, eğitimle kazandırılan nitelikler,
verimlilik, kazançlar arasındaki ilişkiler ile eğitimin parasal olmayan
getirileri ve dışsallıklara ilişkin tartışmalar, farklı yaklaşımların perspektifinden
incelenmiş, tartışmaların eğitim politikaları açısından doğurguları gözden
geçirilmiştir.

Kaynakça

  • Adem, Mahmut. (1993) Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı. Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınlan No: 172.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Nejla Tural Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 32 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tural, N. (1999). EĞİTİM YATIRIMLARININ GETİRİLERİ VE EĞİTİMDE KAYNAK DAĞILIMI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001168

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License