Eğitimden, toplumsallaştırma ve var olan politik sistemin
sürekliliğini sağlamanın yanı sıra, üretim sürecinin temel bir girdisi olan
insan gücünü yetiştirme (ve böylece gerek birey ve gerekse toplum için
gelecekteki getirisi yüksek bir yatırım olma) işlevleri beklenir. Eğitimin
ekonomik işlevi olarak adlandırılan son işlev, üretim sistemi içinde işgücü
piyasasının nitelik istemi ile sunulan nitelikler arasındaki uygunluk sorunu
üzerinde odaklanır. Üretim sürecinde talep edilen niteliklerin üretimi için,
gerek yüksek getiri beklentisi içinde olan bireylerin, gerekse ulusal gelir
artışı beklentisiyle kamu kesiminin eğitim yatırımlarına yönelmesi beklenir.
Verimlilik, kişisel kazançlar** ve ulusal gelir artışında eğitimin katkısına
ilişkin her kanıt, eğitim yatırımları ve diğer eğitim politikaları için ussal
bir temel hazırlamaktadır. Bu çalışmada, eğitimle kazandırılan nitelikler,
verimlilik, kazançlar arasındaki ilişkiler ile eğitimin parasal olmayan
getirileri ve dışsallıklara ilişkin tartışmalar, farklı yaklaşımların perspektifinden
incelenmiş, tartışmaların eğitim politikaları açısından doğurguları gözden
geçirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 32 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.