Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİMCİLERİN İNSAN HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 1999, Cilt: 32 Sayı: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001165

Öz

Bu araştırma eğitimcilerin insan hakları eğitimine yönelik tutumlarını
ortaya koymak üzere yapılmıştır. Tutumları saptamak için Kepenekci (1999)
tarafından geliştirilen iki faktörlü "İnsan Hakları Eğitimine Yönelik
Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, 20 Kasım-10 Aralık 1999 tarihleri arasında
AÜ. Eğitim Bilimleri Fakültesi'nde düzenlenen "Eğitim Kurumları Yönetici
Adaylarının Eğitimi” kursuna katılan yönetici ve öğretmenlere uygulanmıştır.
Katılımcıların insan hakları eğitimine yönelik tutumlarının ortalama puanları
dikkate alındığında, tutumların hem tüm ölçekte hem de her iki faktörde (İnsan
Hakları Alanının Eğitimi ve Eğitim Ortamında İnsan Hakları) olumlu olduğu
görülmüştür. Ayrıca, katılımcıların görevlerine, meslekteki kıdemlerine ve
branşlarına göre insan hakları eğitimine yönelik tutumlarının değişmediği
bulunmuştur

Kaynakça

  • Balcı, A. (1997). Sosyal bilimlerde araştırma, yöntem, teknik ve ilkeler, 72 TDK) Bilgisayar Yayıncılık San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yasemin Kepenekçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 32 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kepenekçi, Y. (1999). EĞİTİMCİLERİN İNSAN HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001165

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License