Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

Maliyet Fayda Modeli 1

Yıl 1999, Cilt: 32 Sayı: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000018

Öz

Maliyet - fayda
analizi aynı zamanda getiri oranı analizi olarak da bilinir ve temel olarak
sıradan yatırım projesi değerlendirmesinde izlenen işlemlere benzer. Örneğin ,
eğer bir makineyi elde etmek 10.000 $'a mal oluyorsa, bu 1200 $ [1]lık
yıllık sabit gelir akışı getirir ve 10 yıllık bir yaşam süresi vardır. Bu
makineye yapılan yatırımın getiri oranı yaklaşık %3 'e eşittir. Bu oran, şu
ifadenin r için çözülmesiyle bulunur. Burada [aşağıdaki foımülde] "C”
makinenin maliyetini; "B 1 " yıllık yararları ve "r getiri
oranını göstermektedir.


Eğer bunun yerine, eğitim yatırımları düşünüldüğünde,
hesaplama formülü aynı kalır. Bununla birlikte buradaki semboller farklı bir
anlam taşıyabilir. Örneğin, dört yıllık bir üniversite derecesinin getiri
oranının tahmin edilmek istendiğini varsayalım. Bu durumda C, bireyin kendi
eğitimine harcadıklarına eşittir (hem öğrenim harcı gibi direk maliyetlere, hem
de öğrenim görürken vazgeçtiği kazançlara). Yararlar, bireylerin üniversite
mezunu olarak elde etmeyi beklediği kazanç ile orta öğrenim mezununun kazancı
arasındaki farka eşit olacaktır. Çalışma yaşamının 40 yıl sürdüğü varsayılırsa,
yüksek öğrenim yatırımının getiri oranını belirlemek için , tıpkı yukarıdakine
benzer bir denklemin çözümlenmesi gerekir, Bununla birlikte gerçek getiıi
oranının tahmini yukarıdaki örnekte beliıtilenden daha karmaşıktır.

















Kaynakça

  • Blaugh, M, (1965) The rate of retum on investment in education in Great Britain. Manchester School 33:205-62
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Çeviri
Yazarlar

George Psacharopoulos Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 32 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Psacharopoulos, G. (1999). Maliyet Fayda Modeli 1. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000018

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License