Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM BİLİMLERİNİN EPİSTEMOLOJİK VE METODOLOJİK TEMELLERİ

Yıl 1999, Cilt: 32 Sayı: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001167

Öz

Paul Lapie, 1915 yılında, "Fransız Bilimi" (La
Science Française) isimli yapıtında bunu açıkça onaylar: "Eğitim biliminin
ana çizgileri belirlenmiştir. Eğitim bilimi pozitif bilimlerden ödünç aldığı
yöntemleri kullanır. Pedagojik teoriler, bugüne değin ya metafizik
hipotezlerden, ya edebi metinlerden ya da politik planlardan türetiliyorlardı.
Bu teoriler, günümüzde, psikoloji ve sosyoloji yasalarının doğal sonuçları
olarak ortaya çıkmaktadırlar.”



Çözümlememizin bu düzeyinde, kavramın evrimini daha iyi anlamak
için üç temel öğeyi ele alacağız: Bilim kavramı henüz tekildir; eğitimsel
olguları bilimsel bir biçimde incelemenin olanaklı olduğu düşüncesi kabul
edilmeye başlanmıştır; bu yeni bilimin psikoloji ve sosyolojiyle ayrıcalıklı
ilişkileri vardır.

Kaynakça

  • Bain, A. 1879. Science de Vâducation. Paris. Alcan.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Fransızca
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Çeviri
Yazarlar

Gaston Mialaret Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 32 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mialaret, G. (1999). EĞİTİM BİLİMLERİNİN EPİSTEMOLOJİK VE METODOLOJİK TEMELLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001167
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.