"Bilgi Toplumu” kavramının her alanda daha sık telaffuz
edilmeye başlanması ile siyasal, ekonomik, sosyolojik, felsefi vb. boyutlardaki
yansımalarının da çoğaldığını görmekteyiz. Bu kavramın anılan boyutlarda
irdelenebileceği bilinmekle birlikte bu çalışmada bu boyutlar göz ardı edilerek
yalnızca eğitim boyutu ele alınmaktadır.
Makalenin ilk bölümünde ( I ), bilgi toplumunun özellikleıi
ve bilgi toplumu ve teknoloji ilişkisine değinilerek, eğitime yansımaları
aktarılmaya çalışılmaktadır. İkinci bölümde ( II ) ise, bilgi toplumunda eğitim
konusu tartışılarak, eğitim sürecindeki okul, yönetici, öğretmen ve öğrenciyi
bilgi toplumunda belirlemeye yarayan nitelik ve özelliklerin bütünü
"kimlik” kavramı altında ele alınmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 32 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.