Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİ TOPLUMU-EĞİTİM-YENİ KİMLİKLER-ı BİLGİ TOPLUMU VE EĞİTİME YANSIMALAR

Yıl 1999, Cilt: 32 Sayı: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001169

Öz

"Bilgi Toplumu” kavramının her alanda daha sık telaffuz
edilmeye başlanması ile siyasal, ekonomik, sosyolojik, felsefi vb. boyutlardaki
yansımalarının da çoğaldığını görmekteyiz. Bu kavramın anılan boyutlarda
irdelenebileceği bilinmekle birlikte bu çalışmada bu boyutlar göz ardı edilerek
yalnızca eğitim boyutu ele alınmaktadır.



Makalenin ilk bölümünde ( I ), bilgi toplumunun özellikleıi
ve bilgi toplumu ve teknoloji ilişkisine değinilerek, eğitime yansımaları
aktarılmaya çalışılmaktadır. İkinci bölümde ( II ) ise, bilgi toplumunda eğitim
konusu tartışılarak, eğitim sürecindeki okul, yönetici, öğretmen ve öğrenciyi
bilgi toplumunda belirlemeye yarayan nitelik ve özelliklerin bütünü
"kimlik” kavramı altında ele alınmaktadır.

Kaynakça

  • Aktan,C.Ç ve Tunç,M.(1998). Bilgi Toplumu ve Türkiye. Yeni Türkiye 21.Yüzyıl Özel Sayısı I. Ocak-Şubat sayısı, 4(19), 118-133.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Gülcan Numanoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 32 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Numanoğlu, G. (1999). BİLGİ TOPLUMU-EĞİTİM-YENİ KİMLİKLER-ı BİLGİ TOPLUMU VE EĞİTİME YANSIMALAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001169

Cited By







EĞİTSEL OYUNLAR ÜZERİNE YAPILAN ULUSAL BİLİMSEL ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Orhan KARAMUSTAFAOĞLU
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.730393

8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDEN KÜRESEL SORUNLAR
lnternational Journal of Geography and Geography Education
Sümeyye DURMUŞ
https://doi.org/10.32003/igge.897622





Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License