Bu araştırma
ilköğretimde öğrencilere kazandırılması amaçlanan ekonomiyle ilgili;
üretkenlik, tutumluluk ve tüketim bilincine sahiplik eğitsel niteliklerinin
öğrencilere hangi düzeyde kazandırdığını öğrencilerin görüşlerinden yola
çıkarak saptamayı amaçlamaktadır. Tarama
modelinde olan bu araştırmada nicel çözümleme kullanılmıştır. Bu araştırmanın
hedef evrenini 2011-2012 Eğitim ve Öğretim dönemi, Ankara’nın merkez dokuz
ilçesinde ilköğretim okullarındaki öğrenciler oluşturmaktadır. Bu hedef evrenin
temsili, tabakalı olarak çekilen ve rastgele ulaşılan 382 öğrenciyle
sağlanmıştır. Araştırmada öğrenci görüşlerine ilişkin veriler, bu amaçla
geliştirilen anket formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın bulguları
yorumlanırken ilgili Tablolerde katılım derecesi, aritmetik ortalama () ve standart sapma
(ss) değerleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim düzeyinde
öğrenciler, üretkenlik, tutumluluk ve tüketim bilincine sahiplik gibi
ekonomiyle ilgili eğitsel nitelikleri yeterli düzeyde kazandıkları sonucuna
ulaşılmıştır.
The purpose of this study was to determine the
degree to which students in elementary schools gained educational
qualifications related to social economics such as productivity, and
consumption awareness. The target population for this study was composed of
students from elementary schools throughout nine districts located in Ankara,
Turkey during the 2011-12 academic years. In this study a scanning model and
quantitative analysis was utilised. An accurate representation of the target
group was achieved through stratified sampling of 382 students studying at
elementary schools from districts located in central Ankara. Data regarding
students’ opinions were collected via a questionnaire developed specifically
for this purpose. The study data were analysed and the arithmetic mean () as well as standard deviation (sd) values were
calculated. According to the results of the research based on the views gained
from students, it was determined that the educational qualifications related to
social economics such as productivity, and consumption awareness did increase
through the students’ elementary school education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 52 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.