Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretimde Ekonomiyle İlgili Eğitsel Niteliklerin Kazandırılmasına İlişkin Öğrenci Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 52 Sayı: 2, 375 - 399, 01.08.2019
https://doi.org/10.30964/auebfd.478134

Öz

Bu araştırma
ilköğretimde öğrencilere kazandırılması amaçlanan ekonomiyle ilgili;
üretkenlik, tutumluluk ve tüketim bilincine sahiplik eğitsel niteliklerinin
öğrencilere hangi düzeyde kazandırdığını öğrencilerin görüşlerinden yola
çıkarak saptamayı amaçlamaktadır.  Tarama
modelinde olan bu araştırmada nicel çözümleme kullanılmıştır. Bu araştırmanın
hedef evrenini 2011-2012 Eğitim ve Öğretim dönemi, Ankara’nın merkez dokuz
ilçesinde ilköğretim okullarındaki öğrenciler oluşturmaktadır. Bu hedef evrenin
temsili, tabakalı olarak çekilen ve rastgele ulaşılan 382 öğrenciyle
sağlanmıştır. Araştırmada öğrenci görüşlerine ilişkin veriler, bu amaçla
geliştirilen anket formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın bulguları
yorumlanırken ilgili Tablolerde katılım derecesi, aritmetik ortalama (
) ve standart sapma
(ss) değerleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim düzeyinde
öğrenciler, üretkenlik, tutumluluk ve tüketim bilincine sahiplik gibi
ekonomiyle ilgili eğitsel nitelikleri yeterli düzeyde kazandıkları sonucuna
ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aksoy, H. H. (2003). Uluslararası Karşılaştırma Ölçütlerinin Kullanımı ve Türkiye. Eğitim Bilim ve Toplum, 1 (4), 51-60.
  • Akyüz, Z. (2009). İlköğretim Çağındaki Öğrencilerin Tüketim Davranışları ve Tüketicilik Bilinç Düzeyi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yükseklisans Tezi.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknikler ve İlkeler (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bursalıoğlu, Z. (1998). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış (Genişletilmiş 7. Baskı). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Dewey, J. (1996). Demokrasi ve Eğitim. (Çev. Otaran, S.). İstanbul: Başarı Yayıncılık.
  • Gülercan, H. D. (2007). İstanbul İli İlköğretim Okullarında Uygulanan İş Eğitimi Ders Programının Değerlendirilmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Karakütük, K. (1991). Mesleki-Teknik Ortaöğretimin Verimliliği. Eğitim Bilimleri Fakültesi, 24 (2), 803-819.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Kurul, N. (2002). Eğitim Finansmanı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Pınarcı, G. G. (2007). İlköğretim Öğrencilerine Farklı Yöntemlerle Verilen Tüketici Eğitiminin Etkisinin Belirlenmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
  • Sert, P. (2002). İlköğretim Öğrencilerinin Tüketici Davranışları. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek lisans tezi.
  • Tezcan, M. (1984). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Çağ Matbaası.
  • Yazıcıoğlu, Y., Erdoğan, S., Şanlı, S. ve Sağdıçoğlu Celep, A. G. (2008). Ülkemizde ve Dünyada Teknoloji Tasarım Eğitimi. www.edergi.sdu.edu.tr/index.php/gsfsd/article/view/3225/2775 Erişim Tarihi: 02.04.2012

Views of Students Regarding Educational Qualifications Linked to Economics Gained in Primary Education

Yıl 2019, Cilt: 52 Sayı: 2, 375 - 399, 01.08.2019
https://doi.org/10.30964/auebfd.478134

Öz

The purpose of this study was to determine the
degree to which students in elementary schools gained educational
qualifications related to social economics such as productivity, and
consumption awareness. The target population for this study was composed of
students from elementary schools throughout nine districts located in Ankara,
Turkey during the 2011-12 academic years. In this study a scanning model and
quantitative analysis was utilised. An accurate representation of the target
group was achieved through stratified sampling of 382 students studying at
elementary schools from districts located in central Ankara. Data regarding
students’ opinions were collected via a questionnaire developed specifically
for this purpose. The study data were analysed and the arithmetic mean (
) as well as standard deviation (sd) values were
calculated. According to the results of the research based on the views gained
from students, it was determined that the educational qualifications related to
social economics such as productivity, and consumption awareness did increase
through the students’ elementary school education.

Kaynakça

  • Aksoy, H. H. (2003). Uluslararası Karşılaştırma Ölçütlerinin Kullanımı ve Türkiye. Eğitim Bilim ve Toplum, 1 (4), 51-60.
  • Akyüz, Z. (2009). İlköğretim Çağındaki Öğrencilerin Tüketim Davranışları ve Tüketicilik Bilinç Düzeyi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yükseklisans Tezi.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknikler ve İlkeler (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bursalıoğlu, Z. (1998). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış (Genişletilmiş 7. Baskı). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Dewey, J. (1996). Demokrasi ve Eğitim. (Çev. Otaran, S.). İstanbul: Başarı Yayıncılık.
  • Gülercan, H. D. (2007). İstanbul İli İlköğretim Okullarında Uygulanan İş Eğitimi Ders Programının Değerlendirilmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Karakütük, K. (1991). Mesleki-Teknik Ortaöğretimin Verimliliği. Eğitim Bilimleri Fakültesi, 24 (2), 803-819.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Kurul, N. (2002). Eğitim Finansmanı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Pınarcı, G. G. (2007). İlköğretim Öğrencilerine Farklı Yöntemlerle Verilen Tüketici Eğitiminin Etkisinin Belirlenmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
  • Sert, P. (2002). İlköğretim Öğrencilerinin Tüketici Davranışları. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek lisans tezi.
  • Tezcan, M. (1984). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Çağ Matbaası.
  • Yazıcıoğlu, Y., Erdoğan, S., Şanlı, S. ve Sağdıçoğlu Celep, A. G. (2008). Ülkemizde ve Dünyada Teknoloji Tasarım Eğitimi. www.edergi.sdu.edu.tr/index.php/gsfsd/article/view/3225/2775 Erişim Tarihi: 02.04.2012
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakkı Toy 0000-0002-2440-825X

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 52 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Toy, H. (2019). İlköğretimde Ekonomiyle İlgili Eğitsel Niteliklerin Kazandırılmasına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 52(2), 375-399. https://doi.org/10.30964/auebfd.478134
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.