Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİNİN TOPLUMSALLIĞI SORUNU

Yıl 1995, Cilt: 28 Sayı: 1, 31 - 41, 01.01.1995
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000338

Öz

Bilginin kaynağı ve mahiyeti (niteliği) ile ilgili tartışmaların büyük ölçüde felsefe tarihi içinde dönemler ve felsefî akımlar içinde yer aldığı bilinmektedir. Felsefenin bir alt disiplini olarak Epistemoloji (Bilgi Teorisi) bu konunun felsefi temellere oturtma ve tartışma çabasının ayrıntılarına sahiptir.
Bilginin niteliği, sözkonusu ayrıntı içinde çok farklı yaklaşım ve ekollerin ortaya çıkma nedeni olarak işlemiştir. Bu aşamada ortaya çıkan ekol ve yaklaşımlardaki farklılıklar genellikle bilgi ve bilgi sistemlerinin değer ve geçerlik sorunlarıyla ilgilidir. Dolayısıyla bilgi teorisi için sorun hangi bilginin ne ölçüde geçerli olduğudur. Ancak bu ele alış mevcut bilginin arka plânını ve varlığından kaynaklanan sonuçlan; bilgi ve bilgi sistemleri arasındaki ilişkilerin toplumsal yapılara göreliği gibi konulara gerekli ayrıntı içinde girmemekle bilgi teorisinin de sınırlılıklarını çizmiş olmaktadır. Oysa bilimin insan ve toplum hayatında giderek artan önemi bilgiye dönük olmak üzere sözkonusu sınırlıklan aşan merak, ilgi v e sorgulamaları da beraberinde getirmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Doğan

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1995
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995 Cilt: 28 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Doğan, İ. (1995). BİLGİNİN TOPLUMSALLIĞI SORUNU. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 28(1), 31-41. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000338
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.