Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA ÖĞRENCİLERİNİN İSTATİSTİK KONUSUNDA YARDIMCI OLAN DANIŞMANLARA EN SIK YÖNELTTİKLERİ SORULAR

Yıl 1995, Cilt: 28 Sayı: 1, 66 - 69, 01.01.1995
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000344

Öz

Çok sayıda ders kitabı araştırma metodlanna ve istatistiksel yöntemlere detaylı bir biçimde yer vermektedir. Davranış bilimleri alanında, bu ders kitaplarının kullanıldığı pek çok zorunlu ders olmasına rağmen, özellikle yüksek lisans ve doktora düzeyindeki öğrencilerin tez yapma aşamasına geldiklerinde, öğrendikleri istatistik ve araştırma metodlanna ait bilgilerin anlaşılmaz bir biçimde kaybolduğu görülmektedir. Sonuç olarak bu öğrencilerin tez yaparken veya bir araştırma projesini yürütürken özellikle kendilerine araştırma ve istatistik konusunda yardımcı olabilecek bir danışmana ihtiyaçları olduğu göze çarpmaktadır. Her nekadar her tez öğrencisinin bir tez danışmanı olmakla birlikte, bu danışmanların hepsinin istatistik ve araştırma alanında yeterli olması çoğu zaman mümkün olmamaktadır. Dolayısıyla öğrenciler bu konuda danışmanlarından yeterli destek alamadıklarında mutlaka bir istatistik danışmanı arayışı içine girmektedirler.

Kaynakça

  • Allison, D.B; Gorman, B.S. and Primavera, L.H. (1973). "Some of the most Common Questions asked of Statistical Consultants: Our Favorite Responses and Recommended Readings. " Genetic and General Psychology Monopraphs. 119 (2), 153-185.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilgün Köklü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1995
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995 Cilt: 28 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Köklü, N. (1995). YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA ÖĞRENCİLERİNİN İSTATİSTİK KONUSUNDA YARDIMCI OLAN DANIŞMANLARA EN SIK YÖNELTTİKLERİ SORULAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 28(1), 66-69. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000344

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License