Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETİM ZAMANINI EN IYI ŞEKİLDE KULLANMA: SOKRATİK, DİDAKTİK, ARAŞTIRMA VE KEŞFETME YÖNTEMLERİNİ KULLANMA REHBERİ

Yıl 1995, Cilt: 28 Sayı: 2, 217 - 227, 01.01.1995
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000293

Öz

Öğrencilerin öğrenmedikleri açıkça ortada. Ama neden? Öğretmenler ne yapıyorlar? Bir insan yukarıdaki ifadelerden öğretmenlerin repertuarlarının yalnızca beş yöntemden ibaret olduğunu düşünebilir: “Öğretme, konuyu işleme, tekrar etme, anlatma ve sıkı yönetim üan etme”. (Eğer hiç kimse birşey öğrenmiyorsa bir insan öğrettiğim nasıl söyleyebilir?)
Bazı şeyler için tam ve doğru terimlere sahip olmak onların kullanımını kolaylaştırır. Öğretmenlerin sınıflarında neler yaptıkları ile ilgili doğru terimler kullanmak, onların yaptıkları şeyleri daha iyi durama getirmelerine yardım edecektir. Yukarıdaki cümleler şöyle başlarsa ne kadar iyi olur:

Kaynakça

  • Mark Keegan’ın Educational Technology dergisinde (Nişan, 1993) yayınlanan makalesinden sadeleştirilerek dilimize çevrilmiştir.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tanju Gürkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1995
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995 Cilt: 28 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gürkan, T. (1995). ÖĞRETİM ZAMANINI EN IYI ŞEKİLDE KULLANMA: SOKRATİK, DİDAKTİK, ARAŞTIRMA VE KEŞFETME YÖNTEMLERİNİ KULLANMA REHBERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 28(2), 217-227. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000293

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License