Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUR-YAZARLIK KAVRAMI VE DÜZEYLERİ

Yıl 1994, Cilt: 27 Sayı: 2, 499 - 507, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000368

Öz

Buraya kadar yapılan incelemelerden de anlaşılacağı gibi okuryazarlık düzeyleri yükseldikçe, okuma-yazma ve aritmetikle ilgili temel bilgi ve becerilerin gelişmesi yanında, günlük yaşamla ilgili işlevsel bilgilerin kazanılması da artmaktadır. Böyle bir okur-yazarlık anlayışı; kişisel ve toplumsal gelişmenin vazgeçilmez bir anahtarı, yaşam boyu .sürecek bir öğrenme ve insan gelişiminin temeli olmaktadır. O halde, ülkemizde kişisel ve toplumsal gelişmenin sağlanabilmesi için öncelikle okumaz-yazmazlardan başlanarak kademe kademe tüm insanlarımızın mültifonk-siyonel okur-yazarlık düzeyine getirilmesi gerekmektedir.

Kaynakça

  • Bhola, H.S. Les Campagnes d’Alphabétisation, Unesco, 1986.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Firdevs Güneş

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güneş, F. (2019). OKUR-YAZARLIK KAVRAMI VE DÜZEYLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 499-507. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000368

Cited By











Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.