Enstrümentalist1 eğitim kuramları, ekonomik ve mesleksel hedeflere veya toplumun varolmasını sağlayan başka gereksinimlere çok büyük bir önem verirler ki bunlardan radikal- yeniden inşaacı kuramlar bu hedefleri farklı bir toplum yaratmak için, deney-üstü (fizikötesi: transehdental) kuramlar da insanlara güvenli bir kurtuluş sağlamak için veya onlan doğra yola (imana) yönlendirmek için belirler. Kuramların bu hedeflerinde eğitimin biçimsel/geçici nitelikleri ön plana çıkarılırken onun içsel değeri ve önemi ihmal edilir. Çocuk-merkezli kuramlar müfredat programın içeriğini baz alırken öğrencinin ilgi ve gereksinimlerine göre hazırlanan bu içerikte bulunması gerekli eğitim faaliyetlerinden olan araştırma, keşif ve. uygulamanın önemine işaret ederler. Liberal Eğitimde esas olan; aklın gelişimini sağlayacak kendi içinde değerli bilgileri bireyleri zorlamadan; sınırlamadan öğretmektir. Bu olgu programlarındaki tüm araçsal, yararsal unsurları önemsiz kılmaz, çünkü gerçekte çoğu araçsal unsurları çağdaş bir toplumdaki görev ve rolleri içeren amaçlara ulaşabilmek için bilmeye gereksinimimiz vardır. Liberal eğitimin en değerli bilgi hangisidir? sorusuna açık ve net bir yanıtı olmadığı gibi aynı şekilde eğitimde farklı, değerli; önemli bilgi formları arasında ne şekilde denge sağlanacağı sorusunun yamtı da açık değildir. Liberal eğitimcilerin belirledikleri hedefler çağlar boyu devam eden ve günümüzdeki eğitime ilişkin alman kararlarda, da söz konusu olan tartışmaların kaynağını oluşturmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.