Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLERİ VERİ AKTARIM TEKNOLOJİLERİNDEN UYDULARIN EĞİTİM ORTAMI OLARAK KULLANILMASI

Yıl 1994, Cilt: 27 Sayı: 2, 627 - 637, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000365

Öz

Teknolojik gelişmelerin eğitim sorunlarına çözüm getirecek şekilde kullanımı (technology in education), eğitime özgü bir teknoloji olan eğitim teknolojisi içinde temel bir araştırma ve uygulama alanıdır. Eğitim teknolojisi alanındaki yenilikler yeni teknolojik sistemler, eğitim ortamları, insangücü, öğretimi programlama yöntemleri ve öğretim süreçleri olmak üzere beş gruba ayrılmaktadır (Alkan, 1988). Yeni teknolojik sistemlere örnek olarak bilgisayar, televizyon, uydu, veri toplama sistemleri gösterilebilir. Eğitim alanında bu yeni gelişmelerden, özelde de yeni teknolojik sistemlerden gereği gibi yararlanabilmek için; öncelikle bu sistemlerin çeşitli yönleri ile tanınması, konu ile ilgili uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi gereksinimi vardır.

Kaynakça

  • Alkan, Cevat. “Eğitimde Yeni Teknolojiler ve Bilgisayara Geçiş", Birinci Ulusal Eğitim Sempozyumu’ nda Sunulan Büdiri, Malatya: 1988.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurettin Şimşek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şimşek, N. (2019). İLERİ VERİ AKTARIM TEKNOLOJİLERİNDEN UYDULARIN EĞİTİM ORTAMI OLARAK KULLANILMASI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 627-637. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000365
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.