Bir ülkenin eğitim sistemi, o ülkenin genel yönetim sistemine göre biçimlenir. Genel yönetim sisteminin çizdiği çerçeve içinde eğitim sisteminin felsefesi ortaya çıkar. Bu felsefe, Eğitimden Beklenen Nedir? sorusuna cevap verir. Eğitim Sisteminin dayandığı felsefi temel “genel amaçlar" da somutlaşır. Genel amaçlar, Ne öğretilecek? sorusuna cevap verir. Buna dayalı olarak Nasıl Öğretilecek? sorusu ortaya çıkar ki, bu da eğitimin “yöntemi” ni belirler. O halde, bir eğitim sistemi kurulurken öncelikle onun felsefesi belirginleşir, buna dayalı olarak “genel amaçlar” belirlenir daha sonra da “yöntem” ortaya çıkar. Bir ülkedeki siyasi yetkililer olsun, eğitimciler olsun eğitim sisteminde herhangi bir yenileştirme, düzenleme, çalışmasına girişirken, politikalar üretirken, öneriler ortaya koyarken, öncelikle eğitimde “Niçin?” ve “Ne Öğretilecek?” sorularının cevaplanın net olarak ortaya koymak ve buna dayalı olarak da “Nasıl Öğretilecek?” sorusunun cevabını bulmak zorundadırlar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.