Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİMDEN İDEALİST BEKLENTİLER PRAGMATİST YAKLAŞIMLAR

Yıl 1994, Cilt: 27 Sayı: 2, 660 - 678, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000359

Öz

Bir ülkenin eğitim sistemi, o ülkenin genel yönetim sistemine göre biçimlenir. Genel yönetim sisteminin çizdiği çerçeve içinde eğitim sisteminin felsefesi ortaya çıkar. Bu felsefe, Eğitimden Beklenen Nedir? sorusuna cevap verir. Eğitim Sisteminin dayandığı felsefi temel “genel amaçlar" da somutlaşır. Genel amaçlar, Ne öğretilecek? sorusuna cevap verir. Buna dayalı olarak Nasıl Öğretilecek? sorusu ortaya çıkar ki, bu da eğitimin “yöntemi” ni belirler. O halde, bir eğitim sistemi kurulurken öncelikle onun felsefesi belirginleşir, buna dayalı olarak “genel amaçlar” belirlenir daha sonra da “yöntem” ortaya çıkar. Bir ülkedeki siyasi yetkililer olsun, eğitimciler olsun eğitim sisteminde herhangi bir yenileştirme, düzenleme, çalışmasına girişirken, politikalar üretirken, öneriler ortaya koyarken, öncelikle eğitimde “Niçin?” ve “Ne Öğretilecek?” sorularının cevaplanın net olarak ortaya koymak ve buna dayalı olarak da “Nasıl Öğretilecek?” sorusunun cevabını bulmak zorundadırlar.

Kaynakça

  • Altıncı Maarif Şurası (18-23 Mart 1957). Çalışma Programı, Komisyon Raporları, Konuşmalar. T.C. Maarif Vekaleti. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi, 1991.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasibe Çetin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çetin, H. (2019). EĞİTİMDEN İDEALİST BEKLENTİLER PRAGMATİST YAKLAŞIMLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 660-678. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000359
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.